El carrer Major de Berga es transforma en un «backstage» de moda

Els botiguers instal·laran dos estudis de fotografia al carrer per presentar les col·leccions de primavera, i el públic podrà veure als aparadors flaixos dels canvis de roba dels models

Pilar Màrquez Ambròs
02 de maig del 2018
Actualitzat a les 18:23h
Presentació de la nova edició de l'Art&Moda, que es farà el 5 de maig.
Presentació de la nova edició de l'Art&Moda, que es farà el 5 de maig. | Pilar Màrquez Ambròs
Els botiguers del carrer Major convertiran dissabte aquest eix comercial en un veritable backstage de moda amb dos estudis de fotografia al carrer on els visitants podran veure desfilar els conjunts que prepararan les botigues de moda i complements. Serà en el marc de la tercera edició de l'Art&moda, la festa de primavera d'aquest punt de comerç del centre històric de la ciutat. La presidenta de Berga Comercial, Ariadna Herrada, ha explicat aquest dimecres en roda de premsa que "aquest any ens hem proposat transformar tot el carrer Major en un backstage, i això vol dir que presentarem les col·leccions de primavera-estiu de moda i complements d'una manera diferent, com ho hem fet en les passades edicions de l'Art&moda". Dos dels llocs que s'esperen més concorreguts seran la plaça de les Fonts i la placeta Ciutat, on s'instal·laran dos estudis de fotografia al carrer i on els visitants podran veure desfilar els conjunts que prepararan els comerços. Els aparadors de les botigues seran així part de l'espectacle perquè s'hi podrà veure els canvis de roba dels diferents models. "Hi participaran quatre models professionals, i a més el públic podrà entrar a les botigues per veure les noves col·leccions", ha destacat Herrada. 

L'activitat tindrà lloc a partir de les 7 de la tarda de dissabte 5 de maig, coincidint amb la Fira de Maig que enguany és el proper cap de setmana. "No havíem coincidit mai amb la fira i ha estat casualitat, però creiem que serà positiu", ha valorat Anna Farràs, també representant de Berga Comercial. "Com que el nostre format és més de tarda i vespre, les activitats que van més lligades a la fira ja s'hauran acabat, de manera que la gent podrà aprofitar i venir cap aquí", ha assenyalat Farràs. 

La moda serà l'eix principal de la festa, però l'art també hi serà present. El jove artista Nil Safont, més conegut com Slim, pintarà una de les seves creacions en una de les persianes d'un dels establiments del carrer que en aquests moments es troba tancat, a través de la tècnica del grafitti. La festa conclourà aproximadament a les 10 del vespre a la plaça del Forn, en aquest punt aquells que així ho vulguin podran gaudir d'un bon beure a la terrassa del Kóm i degustar les hamburgueses i els mini chivitos del restaurant la Notta. 
 

Anna Farràs i Ariadna Herrada durant la roda de premsa d'aquest dimecres. Foto: Pilar Màrquez Ambròs



Ariadna Herrada ha subratllat que, en les anteriors edicions, la proposta ha superat sempre les expectatives dels comerciants. "Creiem que és una cosa que com que no està molt vista i no és la típica passarel·la de moda i complements que es fa a tot arreu per presentar les noves col·leccions, atrau força a les persones que passegen pel carrer Major, se'n valora l'originalitat", ha afegit Herrada. 

Sorteig d'un val de 300 euros

Una de les novetats d'enguany, segons ha detallat Farràs, és un sorteig a través d'Instagram d'un val de compra de 300 euros. Els participants hauran de fer-se una foto amb un dels marcs d'Instagram que trobaran a les diferents botigues del carrer Major adherides a Berga Comercial, un total de 41 comerços. "Simplement hauran de penjar la fotografia al seu compte d'Instagram i etiquetar-la amb el hashtag #carrermajorberga, i entraran en el sorteig d'un val de 300 euros per poder gastar en els comerços participants", ha exposat Anna Farràs.

La participació en el concurs és possible a partir d'aquest dimecres i fins diumenge 6 de maig. "A les xarxes socials també es penjaran totes les fotos que es facin aquells dia els models, de manera que si algú ha vist una peça de roba que li ha agradat, podrà localitzar-la i saber a quin comerç trobar-la a través del perfil d'Instagram del carrer Major", segons Ariadna Herrada. "És una manera de donar-nos a conèixer també a través de les xarxes socials, perquè creiem que hem de guanyar presència en aquest sector", ha comentat Herrada. De fet, els botiguers del carrer Major compten en aquesta edició de l'Art&Moda amb la col·laboració d'Influence Factor, una agència de comunicació especialitzada en plataformes de comunicació en línia i màrqueting, encapçalada pels joves berguedans Jordi Pujals i Joan Fígols. 
Arxivat a