La C-16 entre Berga i Bagà, entre els 10 trams amb més risc d'accident de Catalunya

L'estudi indica que cada any s'hi produeix una mitja de sis accidents greus o mortals

Redacció
19 de desembre del 2014
Actualitzat a les 10:38h

Carretera C-16 al seu pas per la Central Tèrmica de Cercs Foto: Aida Morales


Que la carretera C-16 entre Berga i Bagà és una via perillosa no és cap novetat. Però que aquest tram estigui considerat entre els 10 amb més risc d'accidentalitat de Catalunya és un fet prou destacat. Així ho recull l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP, que aquest dijous ha presentat el Club d'Automòbils RACC, juntament amb altres clubs europeus membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA). 

Aquest estudi situa el tram de l'Alt Berguedà com el cinquè més perillós de Catalunya, d'entre 222 trams estudiats i un total de 3.467 quilòmetres. De fet, es destaca que al llarg dels 17,7 quilòmetres de la C-16 entre Berga i Bagà hi ha una mitjana anual de 6,33 accidents greus o mortals, una dada que, tenint en compte la longitud i el nombre reduït de vehicles que hi circulen per dia, és força representatiu. 

L'EuroRAP persegueix la millora de la seguretat viària en carretera i a Catalunya, i es publica des del 2002. En aquest sentit, indica el risc d'un conductor de patir un accident mortal o greu en un tram concret, en funció de la longitud de la via i de la intensitat mitjana del trànsit que registra. D'aquesta manera, estableix una classificació dels trams en funció del risc potencial que té un conductor de patir un accident. 

La Generalitat té previsió de posar-hi fi

La C-16 al seu pas per l'Alt Berguedà és un dels punts negres que més preocupen el Departament de Territori i Sostenibilitat. Per això, i segons consta als Pressupostos del 2015, un dels objectius de la Generalitat de Catalunya serà arreglar aquesta carretera amb una inversió aprovada de tres milions d'euros. Tot indica que aquests diners serviran per millorar les característiques del ferm i elaborar un estudi de la via, sense que s'arribi a implementar l'anomenada barrera New Jersey o l'esperat carril 2+1. Aquesta obra, doncs, se sumarà a les tasques de millora que ja es van realitzar a finals d'octubre amb un cost de 200.000 euros.