El Consell del Berguedà s'alia amb els ajuntaments per millorar l'atenció al ciutadà

L'ens comarcal fa una aposta per la tramitació en línia de molts dels seus serveis, i assegura que vol evitar desplaçaments innecessaris a la població

Pilar Màrquez Ambròs
20 d'abril del 2018
Actualitzat a les 18:32h
Roda de premsa per explicar les novetats de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del consell comarcal.
Roda de premsa per explicar les novetats de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del consell comarcal. | Pilar Màrquez Ambròs
La consellera comarcal d'Administració General, Montserrat Badia, el tècnic informàtic, Marc Fitè, i la cap de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del Consell Comarcal del Berguedà, Pilar Baz, han presentat aquest divendres una sèrie de millores de l'ens enfocades a millorar l'atenció als usuaris amb la col·laboració dels ajuntaments del Berguedà. L'ens comarcal ha explicat que s'ha treballat amb els consistoris per aconseguir una millor operativitat quant a atenció ciutadana, de manera que divendres 13 d'abril es van reunir ja amb el personal dels municipis que presta atenció al públic per presentar-los els nous tràmits en línia que s'estan realitzant i treballar en la interoperativitat entre ens. "Fins ara la gent que vivia fora de la capital de comarca havia de desplaçar-se a Berga cada vegada que volia fer un tràmit relacionat amb el Consell o fins i tot per demanar cita. Ara, en la majoria de casos podrà utilitzar internet o bé demanar cita al Consell per mitjà del seu consistori", ha detallat Badia. 
 
Els canvis introduïts volen transmetre el missatge que el consell comarcal ha de començar als ajuntaments i viceversa. Es vol fomentar la interoperativitat, evitar desplaçaments i facilitar l'atenció ciutadana. "També volem ser un referent de l'administració electrònica a nivell comarcal, per això s'han fet un seguit de passos com la creació de la mateixa OAC el juny de l'any passat i la integració per passos de nous serveis, potenciant-hi els tràmits en línia", ha explicat Badia. La principal novetat de tot plegat és la possibilitat de reservar cita per internet en alguns dels serveis més habituals del consell comarcal.  Només cal connexió a internet i es pot reservar quin dia i hora es vol ser atès per un servei determinat. Per exemple, un ciutadà ja pot demanar dia i hora de visita al CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers) i al Servei de Primera Acollida a través de la xarxa, o bé sol·licitar que ho tramiti el propi ajuntament. Aquestes cites prèvies s'aniran ampliant a la resta de serveis.

Un dels passos necessaris per poder realitzar una majoria dels tràmits que s'oferiran en línia des del Consell serà el disposar de signatura electrònica. 

"El que volem aconseguir és que la població del Berguedà acabi podent realitzar tot aquest tipus de tràmits en línia, que no s'hagi de desplaçar", ha exposat Marc Fitè, que ha recordat que es tracta d'una comarca amb una població "bastant dispersa".

El descompte del Túnel del Cadí es pot gestionar en línia
 
El tràmit per demanar el descompte del Túnel del Cadí compta amb un apartat específic dins el web del Consell. Durant el 2017, per exemple, es van realitzar més de 10.000 tràmits presencials a la seu del Consell Comarcal del Berguedà. L'objectiu és evitar molts d'aquests desplaçaments i donar facilitats al ciutadà perquè pugui fer els tràmits sense haver d'anar al seu ajuntament o al consell comarcal.