Procés Català

ERC de Berga demana per l'acció de la Policia Local la nit en què van arrencar-se cartells independentistes

En el reportatge que va gravar Antena 3 s'observa com el grup que va despenjar l'estelada de l'ajuntament passa per davant d'un agent de la ciutat, sense que aquest els aturi

, Berga | 13/04/2018 a les 14:05h
Arxivat a: Política, ERC de Berga, Berga, ERC, Ajuntament de Berga, Antena 3, despenjada, GDR, procés català, estelada
Fotograma reportatge GDR d'Antena 3.
Fotograma reportatge GDR d'Antena 3. | Antena 3
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/04/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament de Berga ha entrat una petició d'informació per escrit al consistori arran de l'actuació a la ciutat de l'anomenat Grup de Defensa i Resistència (GDR), que va despenjar l'estelada del balcó de l'Ajuntament la matinada de dimarts, així com va sostreure la pancarta a favor dels presos polítics i els llaços grocs de la façana. Posteriorment Antena 3 va publicar un reportatge en què es veia com aquestes persones arrencaven símbols independentistes de fanals, arbres i edificis de diversos carrers de la ciutat

Els tres regidors d'ERC a Berga, Ermínia Altarriba, Dolors Tous i Jordi Pujals, reclamen al consistori un informe sobre el registre d'actuacions de la Policia Local dutes a terme durant la nit de dilluns 9 d’abril, la justificació dels motius pel qual la Policia Local no va identificar el grup de persones, i una sol·licitud d'informació per part de l'Ajuntament de Berga als Mossos d’Esquadra de les actuacions dutes a terme aquella nit. El grup d'Esquerra Republicana també qüestiona l'equip de govern sobre si "tenen intenció de presentar accions legals o aplicar l'Ordenança de Conviviència i Via Pública" en aquest cas. 

Segons valora Esquerra en el document entrat aquest matí a l'ajuntament, "entre la nit del dilluns 9 d'abril i el dimarts 10 un grup autoanomenat GDR, amb aspecte i estètica neonazi va campar lliurement per la ciutat, arrencant amb violència símbols independentistes del balcó de l'Ajuntament, com també d'altres zones de la ciutat, i produint pintades arreu del seu recorregut fent malbé el mobiliari públic i també d'alguns comerços privats".

Dubtes sobre l'actuació de la Policia Local

ERC denuncia que "en els últims dies hem pogut veure com la cadena espanyola Antena 3  va participar de les gravacions durant l'actuació d'aquest grup de feixistes espanyols. En aquest vídeo es pot reconèixer un cotxe de patrulla tant dels Mossos d'Esquadra com de la Policia Local (PL) de Berga. En concret en el vídeo també es pot identificar un agent uniformat sortint de les dependències de la Policia Local i observant com aquell grup circulava amb total normalitat per davant dels agents policials", un fet en el que fan incidència.  
 
 
 
 

COMENTARIS

Espai públic
Gris , 13/04/2018 a les 15:49
+21
-13
Que tornin el Cuenca i el Ponce!
Pels qui no ho sabeu, va haver-hi un temps on a Berga ningú a la via pública feia el que li donava la gana.

El missatge va pels indepes, l’espai públic es de tots i per tant s’ha de tenir el màxim de respecte per a tothom, us estranya doncs que la Local no actués?, el mateix dret té el que ho va posar, com el que el va treure.
A l’interior de la seus de l’ANC i d’Omnium, com si ho empapereu de groc; a la vía pública “Respect”.
Vagi bé!
El món al revés
Pilar catalana, 13/04/2018 a les 16:20
+10
-9
Fa riure que es faci tant de rebombori per aixo..
10 persones que han vingut a treure cartells!!
A veure quant els partits polítics de l'Ajuntament fan el mateix pels actes incivics i bretolades que passen a la ciutat.
sou uns fotogènics
Anònim, 13/04/2018 a les 16:47
+8
-6
ERC de Berga, no teniu vergonya.
Perquè no demaneu que la policia local actuï com ho ha de fer durant les nits i matinades del cap de setmana als llocs on des de fa anys hi han queixes dels veïns a causa dels sorolls i aldarulls provocats per la gent que surt de bars i locals musicals?
Perquè no demaneu que la policia sigui més flexible i no multi a la gent que aparca un moment en zona de carrega, 100€.
Que teniu molta feina si voleu fer oposició, vaaaa, que sou uns pallasso de tele!!!
Ben fet
Anònim, 13/04/2018 a les 18:42
+6
-4
Molt ben fet, sí senyor
Grisss
Anònim, 13/04/2018 a les 19:36
+10
-14
Escolta noi l.espai public es terra catalanaaaa si no t.agrada fot el camp a casa teva ( la patria espanyolaaaa)...
Al de les 19:36
Anònim, 13/04/2018 a les 22:02
+12
-5
Escolta tu, Berga es terra pertanyent al Regne d’Espanya, si no et sembla bé a tu pots marxar per terra, mar o aire. T’ho posarem ben facil. Per cert no cal que tornis!
Al de les 22:02
Anònim, 14/04/2018 a les 11:27
+3
-6
disculpa al de les 19:36 per no conèixer el "derecho de conquista" del Regne d'Espanya. Es que hi ha catalans que no hi ha maneres de què acceptin l'evidència de la raó del més fort, que no es resignen, ostres.
Ja esta bé!!!
Anònim, 21/04/2018 a les 23:07
+0
-0
No tenen el mateix dret els uns que els altres? Això es democracia? Aixo es la llei del embut: l'ample per mi i l'estret per tu.
Valdria més que es preocupessin de temes IMPORTANS: feina per tots, esfaltat de carrers i places( Berga fa pena) boreres amb forats... Continuem? Segur que hi han moltes més coses, podriem fer una llista tant llarga...xo en camvi ens preocupen els llacets i pencartes. Per cert...qui ho paga això? Tots els contribuiens de Berga o es treuen els diners de la seva butxaca? Perquè si ho paguem tots podrien demanar si bull que es gastin els meus diners amb coses així o amb arreglar i embellir Berga o amb procurar feina x a tothom.
Españoles hasta la medula
Anònim, 01/08/2018 a les 09:19
+0
-0
Mirar vuestro DNI y veréis que sois Españoles hasta las trancas. La inpolicia local una vergüenza no cumpla con las leyes, parecen pensionistas, cobran por mirar cómo ensucian las calles.