Transport

El Consell Comarcal del Berguedà assumeix directament la gestió per telèfon del transport a demanda

A partir de l'1 d'abril el servei disposa d'un nou número de contacte com a resposta a canvis organitzatius i amb la voluntat de millorar l'atenció a l'usuari

per Pilar Màrquez Ambròs , Berga, 3 d'abril de 2018 a les 18:31 |
Un autobús de mida petita de l'Alsina Graells, a Berga. | Arxiu
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 d'abril de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell Comarcal del Berguedà assumeix directament, a partir d'aquest mes d'abril, la gestió per telèfon del Servei de Transport a la Demanda. Així doncs, el número de telèfon per sol·licitar el servei de transport a la demanda a la comarca és a partir d'ara el 683 38 82 85. Segons fonts del consell berguedà, "aquest número ha canviat a partir de l'1 d'abril degut a canvis organitzatius i amb la voluntat de millorar-ne el servei". L'usuari pot fer ara la petició mitjançant trucada o bé missatge de whatsapp, de dilluns a divendres laborable, i com a màxim fins a les 5 de la tarda del dia anterior al viatge, sempre que també sigui feiner. El telèfon de contacte que hi havia anteriorment era el de l'administració d'autobusos de la ciutat de Berga. 

El transport a la demanda està destinat als usuaris dels municipis amb menys habitants que no disposen d'un servei regular de transport públic amb autocar. L'objectiu és connectar els usuaris, el dia que ho necessiten, amb la parada de transport públic més propera o amb la seva destinació final a partir d'un taxi. El servei es duu a terme en els horaris preestablerts que enllacen amb les línies de transport regular. 


El Departament de Territori i Sostenibilitat, en col·laboració amb  el Consell Comarcal del Berguedà, va posar en funcionament a principi d'any els nous serveis de transport a la demanda als nuclis de població del baix Berguedà que no disposaven d'aquest servei. D'aquesta manera va estendre's al sud de la comarca aquest model que ja funcionava en diferents municipis de la part nord. 

El servei cobria fins al febrer 13 dels 19 municipis: Gósol, Saldes, Vallcebre, Sant Julià de Cerdanyola, Gisclareny, la Nou de Berguedà, Fígols, Cercs, Castellar de n’Hug, Castell de l’Areny, Sant Jaume de Frontanyà, Capolat i Castellar de Riu. A partir de febrer va estendre's i fa set rutes més. Aquestes són la de Santa Maria de Merlès a Puig-reig, L’Espunyola a Montclar (cruïlla), passant per Casserres i Puig-reig, Serrateix cap a Viver i Puig-reig, Montclar (poble), passant per Montclar (cruïlla), anant cap a Casserres i Gironella, Montmajor cap a l’Espunyola fins Avià i Berga, La Quar cap a Sagàs i Gironella, i Serrateix en direcció a Viver i Navàs. Aquest sistema dona servei als municipis més petits i, segons el Departament de Territori, és molt més sostenible que mantenir moltes línies d'autobús amb baixes ocupacions.

 

 

Participació