Sostenibilitat

Berga estrena el seu primer punt de recàrrega per a vehicles elèctrics

Eloi Escútia explica que és un terminal de servei per a dos cotxes i que aquest mateix any es vol posar en funcionament un nou espai al Pla de l'Alemany o bé a la Font del Ros

Avià és el primer poble del Berguedà amb un punt de càrrega de cotxes elèctrics

, Berga | 13/03/2018 a les 21:37h
Arxivat a: Territori i medi ambient, xarxa de carregadors elèctrics, sostenibilitat, Berga, Ajuntament de Berga
Punt de servei per a vehicles elèctrics, a la plaça de Cal Carreras de Berga.
Punt de servei per a vehicles elèctrics, a la plaça de Cal Carreras de Berga. | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/03/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Berga s'incorpora enguany a la xarxa pública per a la recàrrega de vehicles elèctrics amb la instal·lació del seu primer punt de servei per aquest tipus d'automòbils, que està conformat per dues places d'aparcament i dos carregadors, situats a la plaça de Cal Carreras. La intenció de l'equip de Govern de la CUP a la ciutat és activar un altre punt aquest mateix 2018, que encara ha de decidir-se si es col·locarà a la zona del Pla de l'Alemany o de la plaça de la Font del Ros, i un tercer punt de recàrrega al llarg del 2019. D'entrada, s'estudien les ubicacions esmentades perquè "tenen espais" que s'adequarien a l'equipament i facilitarien "que la despesa fos el més petita possible", segons explica el regidor d'Educació i Medi Ambient, Eloi Escútia.
 
Les dues places d'aparcament amb el terminal de càrrega, que es troben actives des de principi de mes, funcionen amb una potència de 22 quilovats, el que suposa que tenen la capacitat de subministrar energia als vehicles en mode semiràpid i que triguen en acabar entre 2 i 3 hores. No són pas tan ràpides, doncs, com el sistema que ja hi ha en funcionament en d'altres indrets del país, i en comerços i establiments privats, on els usuaris poden arribar a carregar el cotxe en un temps aproximat d'entre 20 i 30 minuts. "El nou punt de la plaça de Cal Carreras ja funciona, tots els elements estan actius, però s'està carregant a la meitat de potència", explica Escútia. Tot plegat és encara en període de proves fins que se n'acabin de resoldre els detalls i, entre d'altres, hi falta també la senyalització que informarà a l'usuari d'on trucar en cas d'incidència. Un altre dels aspectes pendents sobre el que encara treballa l'ajuntament és poder començar a repartir aviat les targetes d'ús corresponents als veïns de Berga que es donin d'alta com a usuaris. La intenció és que això es faci properament a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), per bé que ara mateix qualsevol ciutadà que disposi de la targeta d'un altre municipi de la xarxa pot utilitzar el punt disponible sense problemes.  
 
Punts de servei gratuïts, però en un futur de zona blava
 
Les recàrregues són gratuïtes i ho continuaran sent, malgrat que a la llarga s'estudiarà que les dues places d'aparcament siguin de zona blava, segons Eloi Escútia. La posada en marxa del servei estava prevista al pressupost del 2017 amb un cost d'entre 10.000 i 11.000 euros, segons Escútia. "El preu es correspon al software corresponent i a l’obra civil, però a partir d'ara la inversió serà menor, perquè amb un mateix programa pots posar en marxa entre tres i quatre punts de recàrrega", detalla el regidor. 
 
Berga és la segona població de la comarca que instal·la un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics. El primer municipi del Berguedà que va disposar de carregadors per a cotxes elèctrics va ser Avià el 2015. En aquest sentit, per l'acord entre l'Institut Català d'Energia (ICAEN) i els diferents ajuntaments que s'han adherit a la xarxa de l'Aliança de Municipis per la interoperabilitat, s'ha desenvolupat un sistema que permet que qualsevol targeta d'identificació expedida per una administració local pugui desbloquejar totes les estacions de recàrrega ràpida públiques que hi ha al territori. Això evita que l'usuari s'hagi de donar d'alta a cada consistori i necessiti una targeta específica per a cada estació de recàrrega, i facilita el desplaçament per tot el país. 

COMENTARIS

Molt bona iniciativa
Jordi C, 17/04/2018 a les 11:52
+0
-0
Molt bona iniciativa per incentivar el canvi a vehicle elèctric pur o hibrid endollable.
Molt bé per fer que serveixi qualsevol targeta expedida oficialment per l'administració corresponent.
Hi haurà límit de temps de recàrrega?.
Considero que l'emplaçament escollit és molt adient, esperem que a part dels propers previstos, cada vegada n'hi hagi més. Això contribueix molt a la mobilitat sostenible i la millora mediambiental tant local com global.
Enhorabona per la iniciativa.

Jordi C
Molt bona iniciativa
Jordi C, 17/04/2018 a les 11:54
+0
-0
Molt bona iniciativa per incentivar el canvi a vehicle elèctric pur o hibrid endollable.
Molt bé per fer que serveixi qualsevol targeta expedida oficialment per l'administració corresponent.
Hi haurà límit de temps de recàrrega?.
Considero que l'emplaçament escollit és molt adient, esperem que a part dels propers previstos, cada vegada n'hi hagi més. Això contribueix molt a la mobilitat sostenible i la millora mediambiental tant local com global.
Enhorabona per la iniciativa.

Jordi C

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Pilar Màrquez Ambròs
01/01/1970
L'acció se situa en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat i va dirigida a nens i nenes menors de 12 anys sempre que vagin acompanyats d'un adult
01/01/1970
Els Mossos d'Esquadra van detenir els lladres a l'autovia A-2, al terme municipal de Sant Andreu de la Barca, quan intentaven fugir en un vehicle sostret en un domicili durant el mes d'agost a la comarca del Vallès Occidental
Camí d'accés de l'Escola d'Educació Especial Llar Santa Maria de Queralt, després de la pluja.
Camí d'accés de l'Escola d'Educació Especial Llar Santa Maria de Queralt, després de la pluja. | Martí Calveras/Cedida
Pilar Màrquez Ambròs | 1 comentari
01/01/1970
El regidor d'Urbanisme, Oriol Camps, ha explicat que aquest carrer no es pot asfaltar perquè abans cal desencallar el projecte que va quedar aturat el 2014