Es posa en marxa el programa «Premsa a les Escoles» a la Catalunya Central

La iniciativa del col·legi de periodistes arribarà a 5 centres de les comarques centrals

Redacció
03 de març del 2018
Actualitzat a les 10:55h
Aquesta setmana ha començat la novena edició del programa "la premsa a les escoles" que arribarà a 3.755 alumnes d'ensenyament secundari d'un total de 70 centres de tota Catalunya amb un repartiment proporcional arreu del territori. Així, a la província de Barcelona hi participen 30 centres, a  Tarragona, Lleida i Girona 10;  i a les Terres de l'Ebre i la Catalunya Central, 5 respectivament.  

A la Catalunya central el periodista col·legiat Marc Serena serà l'encarregat de fer els tallers entre el 8 i el 20 de març a: Escola Diocesana de Navàs (8 de març), INS Pere Fontdevila, de Gironella, (16 de març),  Escola Xarxa, de Berga, (16 de març),  Pius Font i Quer, de Manresa, (19 de març) i  Acadèmia Igualada (20 de març). En total, hi participaran 170 alumnes.

Diferents col·legiats/des de cada  demarcació es desplaçaran a cadascun dels centres escolars que han sol·licitat participar. Aquests periodistes que participen en el projecte tenen tots i totes una àmplia trajectòria professional en els principals mitjans de comunicació del país, que els hi permet explicar en primera persona la seva experiència i el seu coneixement sobre l'ofici i transmetre la importància que tenen els mitjans de comunicació en la societat. Es fan servir exemples i casos pràctics amb diferents materials en tot tipus de suport, audiovisual, premsa i digital. 

Des del Col·legi de Periodistes de Catalunya hi ha molt d'interès en conèixer "la dieta mediàtica" dels més joves, que de manera unànime els darrers anys assenyalen les xarxes socials com a principal canal de comunicació a través del quals s'informen. Una situació que els exposa a les "fake news" i la postveritat amb tot el què socialment comporta. D'aquí que se'ls hi expliqui les diferències que hi ha entre canals d'informació i mitjans de comunicació i les garanties i beneficis que aporta el periodisme que abraça el codi deontològic, rigorós, contrastat i plural. 

Durant les xerrades, també en alguns casos s'inclou una part d'exercici pràctic, com l'anàlisi de la premsa del dia, l'elaboració d'una peça informativa o una roda de premsa amb la participació dels alumnes.