El Berguedà planteja la captació turisme amb una marca territorial

L'objectiu és fomentar el turisme i que la comarca sigui més forta i cohesionada

Redacció
02 de març del 2018
Actualitzat a les 16:26h
Presentació de la Marca Territorial.
Presentació de la Marca Territorial. | ADBerguedà
El Berguedà ja té marca territorial. L’ha presentat l’Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADBerguedà) aquest divendres a la Torre de l’Amo de Viladomiu Nou, a Gironella, amb l’objectiu de fomentar el turisme i que la comarca sigui més forta i cohesionada. 

Els objectius, segons han informat, són incrementar la visibilitat i la reputació del Berguedà a Catalunya i mercats de proximitat, incrementar el turisme de qualitat amb interessos i temàtiques emocionants, facilitar l’obertura d’empreses, especialment les relacionades amb l’economia verda, posicionar la comarca com a un destí per visitar, però també per establir-s’hi, enfortir el sentiment de pertinença al territori dels berguedans i fer que els governs locals mantinguin una relació més intensa i de confiança amb la ciutadania.

Tal com han indicat, el Berguedà necessita crear una marca forta, transversal, innovadora, creativa, amb valors i amb contingut. De fet, han indicat, la comarca ja té tots els ingredients, tot el potencial i tota la voluntat política i la il•lusió dels agents socioeconòmics per crear-la, elements absolutament claus perquè esdevingui una marca d’èxit.

El posicionament del Berguedà com a una comarca amb futur,  pretén mostrar la comarca com una regió emprenedora i de primer nivell a tot Catalunya. A més, potencia el seu estil de vida, acolliment, forta tradició, gastronomia pròpia, naturalesa com espai per a la vida, tranquil•litat, arrels, indústries verdes, medi ambient, cultura, des de la tradició a l’avantguarda creativa.

El lema de la marca serà “El Berguedà, terra de futur”,  amb un pla de comunicació els propers anys adreçat als diferents públics, ja siguin berguedans, visitants o persones que tenen interès en establir-se a la comarca.