transport

Territori amplia el servei de transport a demanda a tot el Berguedà

El servei cobreix, a partir d'ara, també set rutes pel Baix Berguedà

per Redacció , 1 de febrer de 2018 a les 10:36 |
Vista del municipi de Casserres | Ajuntament de Casserres
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de febrer de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat, en col·laboració amb  el Consell Comarcal del Berguedà, ha posat aquest dijous en funcionament els nous serveis de transport a la demanda als nuclis de població del Baix Berguedà que no disposen d’aquest servei. D’aquesta manera s’estén al sud de la comarca aquest model que ja funciona en diferents municipis de la part nord.

Fins el moment, cobria 19 nuclis dels 13 municipis: Gósol, Saldes, Vallcebre, Sant Julià de Cerdanyola, Gisclareny, la Nou de Berguedà, Fígols, Cercs, Castellar de n’Hug, Castell de l’Areny, Sant Jaume de Frontanyà, Capolat i Castellar de Riu. A més, donava cobertura a una població de 1.982 habitants. Ara, s’estén i cobreix set rutes més. Aquestes són la de Santa Maria de Merlès a Puig-reig, L’Espunyola a Montclar (cruïlla), passant per Casserres i Puig-reig, Serrateix cap a Viver i Puig-reig, Montclar (poble), passant per Montclar (cruïlla), anant cap a Casserres i Gironella, Montmajor cap a l’Espunyola fins Avià i Berga, La Quar cap a Sagàs i Gironella, i Serrateix en direcció a Viver i Navàs. 


El servei funciona prèvia trucada telefònica o comunicació per whatsApp i permet el transport de la persona interessada, ja sigui a la capital comarcal o al seu municipi de referència o a les parades de les línies de servei regular de bus que enllacen amb Berga, Manresa i Barcelona. El transport a la demanda té un recorregut i uns horaris prefixats i s’ofereix de dilluns a divendres feiners. Els usuaris han de demanar el servei, que es fa en taxi,  abans de les 17.00 de la tarda del dia anterior laborable. Aquest sistema dona servei als municipis més petits i, segons el Departamenet, és molt més sostenible que mantenir moltes línies d'autobús amb baixes ocupacions.
 
 

 

Participació