El Consell estrena web «moderna, visual i àgil» i obre un whatsapp per acostar-se a la ciutadania

El president de l'ens, David Font, anuncia la voluntat d'aconseguir el segell de transparència Infoparticipa | La modificació de la pàgina web ha tingut un cost de 3.000 euros

25 de gener del 2018
Actualitzat a les 12:19h
Presentació de la nova pàgina web i serveis del Consell Comarcal.
Presentació de la nova pàgina web i serveis del Consell Comarcal. | Aida Morales
El Consell Comarcal del Berguedà dona un pas mes en la seva modernització. Després de la reestructuració de la seu per fer-la més agradable i atendre millor els tràmits ciutadans presencialment, aquest dijous ha anunciat, a través d'una roda de premsa, la nova pàgina web, disseny i servei de whatsapp, que permetrà que aquests serveis també es puguin realitzar, de manera molt més fàcil i agradable, online

Segons ha explicat el president de l'ens, David Font, aquest nou format de web busca orientar millor els usuaris i motivar-los a endinsar-se en la tramitació digital de totes les peticions. A més, ha afegit, també s'ha fet el redisseny del logotip, que destaca la paraula "Berguedà" com a àmbit de referència, però que també manté la simbologia i l'escut de sempre, "en un format més estilitzat i més modern".

A més, la pàgina web adopta caràcter responsive, és a dir, que s'adapta a qualsevol pantalla o dispositiu, amb una visualització més agradables i una major comunicació o interacció amb els usuaris. El disseny, han precisat, s'ha realitzat en dues fases. Una primera on s'ha catalogat tota la informació que hi havia i s'ha reestructurat. I una segona, en què una empresa externa ha dissenyat i programat el nou espai, amb softwares lliures, el que ha permès un estalvi econòmic en llicències. En total, ha explicat Font, aquests canvis han comportat una inversió de 3.000 euros.

Servei de whatsapp

De fet, una de les novetats principals és el servei de whatsapp del Consell Comarcal, al qual s'hi pot accedir des de la pestanya amb el logotip d'aquesta aplicació que hi ha a la part superior i dreta de la web, o a través del mòbil. Una vegada es clica aquesta opció, s'obre el whatsapp web o l'aplicació mòbil directament amb el número d'atenció ciutadana de l'ens comarcal. Des d'allà, qualsevol persona podrà realitzar les peticions en horari d'atenció al públic, a les que es donarà resposta de la forma més immediata possible.

"Volem acostar aquesta modernitat a tot el públic de la comarca", ha afirmat Font. En aquest punt, ha recordat que hi ha un perfil jove de ciutadans que necessiten noves vies de relació amb el Consell, motiu pel qual l'ens també s'ha d'adaptar als nous temps.

Segell Infoparticipa

Amb les modificacions de la pàgina web, el Consell també es planteja un nou objectiu per al 2018. Es tracta d'aconseguir el segell Infoparticipa, que atorga la Universitat Autònoma de Barcelona, i que acredita nivells de transparència de les institucions públiques. Actualment, només cinc dels 42 consells comarcals de Catalunya el tenen. Per altra banda, les modificacions ajuden a donar compliment a la llei de transparència aprovada pel Parlament català que, malgrat ser complexa, s'ha d'anar treballant.