El Consell Comarcal del Berguedà millora la seva coordinació amb els ajuntaments

L'ens comarcal comença la formació de suport als ajuntaments, per tal que coneguin com es realitza tota la contractació dins del sector públic

Redacció
12 de gener del 2018
Actualitzat a les 11:48h
Una de les reunions de formació.
Una de les reunions de formació. | CCBerguedà
El Consell Comarcal del Berguedà ha començat la formació de suport als ajuntaments, per tal que coneguin com es realitza tota la contractació dins del sector públic. Fins el moment, ha informat, s'han avançat en els serveis de suport als ajuntaments de tota la comarca, millorant la coordinació entre els dos ens. De fet, han recordat, ja es disposa d'un enginyer superior i, al març d'enguany, s'hi incorporarà un segon enginyer. A més, a principis de febrer s'incorporarà un arquitecte superior, també amb categoria de funcionari, i també es disposa d'un tècnic d'administració electrònica que implantarà el projecte d'impuls de l'administració electrònica als municipis.

Des de setembre, per altra banda, es fan reunions amb els secretaris i tècnics del consell, que busquen enfortir la coordinació entre aquest ens i els ajuntaments, i de les quals ja n'han sortit fruits com ara harmonitzar el modelatge en matèria d'activitats i d'urbanisme, o un nou servei d'assessorament jurídic (més enllà del servei als municipis amb menys habitants que s'ha anat prestant des de fa anys). Així mateix, s'ha millorat l'assessorament general en matèria de gestió jurídica i administrativa, el suport jurídic personalitzat, l'encàrrec de tramitació d'expedients administratius, i la millora de la transparència, eficiència i integritat en la contractació pública.