Berga crea una marca turística adreçada al públic barceloní que busqui autenticitat

La marca estrena un logotip i una pàgina web adaptada i funcional

Aida Morales
03 de desembre del 2014
Actualitzat a les 18:22h
Logo de la marca turística Berga
Logo de la marca turística Berga

Presentació de la marca turística Berga Foto: Aida Morales


Després d'un any i mig d'anàlisi, i de la recent certificació de Berga com a Destinació de Turisme Familiar (DTF) per part de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), la capital del Berguedà comença la seva cursa per esdevenir un dels referents turístics més “autèntics” de Catalunya. És així, després que aquest dimecres s'hagi exposat la nova marca Berga, que funcionarà de reclam turístic i posarà aquesta ciutat al mapa. 

La marca Berga, doncs, estrena una estratègia de comunicació pensada especialment per potenciar la seva singularitat i riquesa natural, cultural i popular. D'aquesta manera, es busca atreure una major quantitat de turistes, especialment de caire familiar o esportiu, i provinents de Barcelona i de l'àrea metropolitana. Aquests, segons l'estudi, serien el target objectiu de la marca, ja que buscarien naturalesa, autenticitat i experiències diferents, i ho podrien trobar a poc més d'una hora de casa. 

Aquest projecte de comunicació, que ha costat uns 60.000 euros provinents de la Diputació de Barcelona i que es materialitzarà en estratègies comunicatives en els propers mesos, també distingeix Berga com una “marca paraigües”. En aquest sentit, s'ha dissenyat un logotip que permet, a primer cop d'ull, identificar Berguedà, Berga i la simbiosi de les dues coses. 

 
Concretament, el símbol de la marca està format per la superposició de dos cercles que representen la pluralitat de tot allò que significa la destinació Berga. Alhora, però, també permet visualitzar l'Alt i el Baix Berguedà, la muntanya i la plana, així com el punt de trobada de tot, representat per la seva capital. 

Segons ha explicat l'experta en màrqueting i comunicació de l'empresa Magma, Marta Artigas, aquest logotip, a més, anirà acompanyat en cada cas per diferents taglines, és a dir, adjectius que l'acompanyaran i que permeten crear diferents campanyes de comunicació. El tagline principal serà 'Berga és natura, és aventura', però n'hi haurà altres adreçats a campanyes pel turisme familiar, gastronòmic, esportiu, cultural o bé un d'específic per la Patum. 

Nova web

Tot això, anirà acompanyat d'un nou suport web que ajudarà els turistes a localitzar llocs on allotjar-se, menjar, tindrà un espai d'agenda, informació de la ciutat i rutes, entre d'altres. L'objectiu d'aquesta nova pàgina, ha remarcat l'alcalde de Berga, Juli Gendrau, és ser a les xarxes i esdevenir una eina útil, atractiva i funcional. 

Artigas ha explicat que estarà adaptada a diferents dispositius tecnològics com l'ordinador, la tablet o el mòbil, ja que s'està notant un augment considerable d'usuaris que naveguen des d'aquests darrers dispositius. Alhora, la campanya també funcionarà a través del Facebook i el Twitter.

 
En aquesta web, però, no només hi serà present Berga, sinó també Avià, Capolat, Castellar del Riu i Cercs, com engloba la certificació de Destinació de Turisme Familiar que va donar la Generalitat. En aquest sentit, s'hi podran trobar tots els serveis d'aquests municipis, així com també l'opció de descarregar diversos plànols per fer senderisme al Berguedà. En general, una tasca que l'Ajuntament de Berga ha realitzat conjuntament amb la resta d'ajuntaments i de manera complemantària a la del Consell Comarcal. 

Elevar l'autoestima de Berga

Per a Gendrau, una de les grans mancances de Berga i del Berguedà és que no es valora el que es té: "Des de fora se'ns té més ben valorats que nosaltres mateixos”. Això, ha continuat, és un problema d'autoestima, ja que de recursos Berga en té molts i només s'han de saber explotar. 

Segons ha indicat, a més, els inspector de l'Agència Catalana de Turisme van quedar “parats” de les possibilitats de la marca Berga. Per això, la Generalitat ha començat a apostar i potenciar molt la destinació turística de muntanya.
Arxivat a