La Gastropirineus tanca amb més de 200 participants i representació berguedana

Ha reunit durant dos dies una trentena de ponents i 220 productors representats que han mostrat tot el potencial de la cuina del territori

Redacció
29 de novembre del 2017
Actualitzat a les 10:41h
Gastropirineus ha reunit durant dos dies a Alp i Puigcerdà més de 200 participants
Gastropirineus ha reunit durant dos dies a Alp i Puigcerdà més de 200 participants | NacióCerdanya
Les jornades professionals de gastronomia i de la cuina dels Pirineus Gatropirineus han mostrat durant dos dies, a Alp i Puigcerdà (la Cerdanya), tot el potencial de la cuina del territori. La segona edició ha estat un gran èxit, amb 200 participants, una trentena de ponents, 220 productors representats i més d’un centenar de plats cuinats. Segons han indicat, la trobada ha estat un nexe d’unió entre diferents països, que comparteixen una mateixa cultura i on hi ha cuiners de gran renom, que han estat presents a Gastropirineus. 

La jornada d'aquest dimarts ha començat amb una recuperació dels esmorzars de muntanya, en un acte presentat per Jaume Fábrega i elaborat pel Restaurant Cal Eudald d’Alp i restauradors del Col·lectiu Cuina Pirinenca de Cerdanya. Després de la sessió magistral de cuina a càrrec de Nandu Jubany, on s’ha destacat la gran evolució de la gastronomia i l’esforç que hi ha al darrera del sector, s’ha organitzat una sessió de cuina en directe sobre els bolets, amb la participació del micòleg Enric Gracia i de Xevi Poll (Restaurant La Destil·leria) i Sergi Fernández (Pastisseria Sherbet i Restaurant Estany Clar. Berga).

També s'ha parlat sobre la cuina de l’aprofitament, amb les Cuineres de Sils; la carn de poltre, amb Montse Coll (Restaurant La Taverneta de Ripoll); Jordi Soler (Hotel Calitxó de Molló); Eva Martínez (Restaurant Cal Jordi de l’Espinavell); Francina Rigat (El Pont9 de Camprodon); i Jordi Vila (Can Jepet de Setcases). Tot seguit s’ha programat una sessió de cuina en directe de El corder, amb Josep Palau i Oriol Pallarès (APAT Pallars) i a l’Espai Àgora Fira una cata de vi de Cellers de Pallars i un dinar amb restaurants del Col·lectiu Cuina Pirinenca de la Cerdanya.

A la tarda s’ha organitzat una xerrada sobre Productes alimentaris: proximitat i qualitat. Pirineus i Gastronomia amb el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Alimentàries, Carmel Mòdol; i el director de Màrqueting de l’Agència Catalana de Turisme, Jordi Secall. També hi ha una sessió de La Cuina del Pirineu, amb l’equip de Xesc Rovira de la Fonda Xesc de Gombrén (cuiner amb estrelles Michelin). 

Gastropirineus s’ha convertit en un gran aparador de la cuina i dels productes del Pirineus i s’han posat en valor la cuina tradicional, innovant sobre la base de potenciar l’ús dels productes de la zona. Les jornades s’han convertit en un punt de trobada entre professionals amb un triple repte: crear la marca Cuina del Pirineu; definir un catàleg de productes i plats del Pirineus; i potenciar la relació entre la gastronomia i el turisme. La trobada ha reunit cuiners, productors, professionals de l’hostaleria i centres de formació, en un entorn per compartir coneixements i experiències, i que ha servit per enriquir la cultura gastronòmica dels Pirineus. Les sessions per difondre el patrimoni culinari, estimular la innovació i millorar la competitivitat del sector gastronòmic i alimentari han estat les protagonistes. També hi ha hagut presentacions, degustacions i una fira-exposició de productes. Aquestes jornades volen promoure la cultura alimentària i les noves tendències, donar a conèixer el patrimoni gastronòmic, recopilar i difondre el coneixement de productors, elaboradors i cuiners, amb l’objectiu de millorar la competitivitat dels professionals i les empreses. 

Fira-exposició de productes i productors

Les jornades han acollit una representació de més de 25 empreses i associacions, que representen a més de 220 productors, tant de Catalunya com d’Andorra i de França, que donen a conèixer la seva oferta de productes de proximitat. Un dels objectius de Gastropirineus és posar en valor la gran tasca que estan fent aquests productors en el manteniment i valorització dels productes autòctons i la promoció de la qualitat alimentària. Un cop més es vol donar visibilitat a aquest col·lectiu que contribueix de manera decisiva a fer dels Pirineus un territori sostenible i de referència en la identitat de la seva cuina.

L’objectiu és consolidar el turisme de les comarques del Pirineu català en els mercats emissors de proximitat mitjançant una promoció específica, que ha de servir, entre altres mitjans, per desestacionalitzar la demanda. Tota la informació sobre l’oferta turística de Pirineus es pot consultar al web www.visitpirineus.com.
 

Gastropirineus ha mostrat tot el potencial de la cuina del territori Foto: NacióCerdanya