sexisme

«Vull la nit», Berga planta cara a les conductes sexistes a l'oci nocturn

La campanya va adreçada als joves de la localitat

per Redacció , 24 de novembre de 2017 a les 11:49 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de novembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Presentació de la campanya. Foto: Ajuntament de Berga


Comentaris masclistes, desagradables i degradants per la forma de vestir; manca de respecte per l’espai personal; insistència i pressió per obtenir el consentiment dels altres a l’hora de mantenir qualsevol tipus de relació; intolerància envers la diversitat sexual; estigmatització d’actituds en funció del gènere de les persones que les porten a terme...


Aquestes són algunes de les situacions que es poden produir, sobretot, durant les sortides nocturnes que realitzen els joves en els espais i locals d’oci. Es tracta d’actituds que sovint són percebudes amb certa normalitat pels nois i les noies que les protagonitzen o en són testimonis.

Per capgirar aquesta percepció, les àrees de Joventut i de Drets Socials de l’Ajuntament de Berga han engegat una campanya de sensibilització per mostrar i evitar les situacions de violència sexista que poden vulnerar la integritat física i emocional de les joves berguedanes. La iniciativa s’anomena "Vull la nit!" i pretén que les festes i els esdeveniments d’oci nocturn que s’organitzen a Berga siguin lliures de qualsevol tipus de sexisme. La campanya està formada per sis imatges que descriuen comportaments sexistes i que es complementen amb els conceptes i frases “Com Quan, Amb qui, Perquè, No Si... Vull!” que interpel·len directament als adolescents i joves per a plantejar-los com actuen davant d’aquest tipus de situacions. 


 

Cartell de la campanya Foto: Ajuntament de Berga

La regidora de Joventut, Mònica Garcia, ha explicat que “aquesta campanya no pretén evitar que els joves surtin de festa o eliminin el consum d’alcohol, sinó que vol donar visibilitat a les conductes sexistes que han estat naturalitzades en la societat de base patriarcal per tal que els joves siguin capaços d’identificar aquestes actituds i posar-hi límits”.

El logotip principal de la campanya mostra a una noia i un noi en un ambient de festa i vol “transmetre com ens agradaria que fossin les nits a la ciutat, és a dir, volem un nit jove, divertida, saludable i igualitària”, segons ha afirmat Janina Vilana, tècnica de Joventut.

Vilana també ha donat a conèixer el material de difusió de la campanya. D’una banda, s’han dissenyat unes bosses de roba amb el logotip principal de la campanya que es repartiran durant la celebració d’alguns dels actes programats. D’altra banda, s’han creat posagots amb les imatges de les situacions que es volen denunciar i que estaran disponibles als bars adherits a la iniciativa. A més, també s’ha elaborat material de publicitat exterior per arribar al conjunt de la població. En aquest cas, es penjaran algunes pancartes en llocs estratègics de la ciutat i es disposarà d’un faldó que s’utilitzarà per cobrir la part inferior dels escenaris que es munten durant les activitats festives organitzades pel consistori.

 

Participació