El Berguedà rebrà 370.000 euros d’un fons europeu per a la millora turística

Els diners que rebrà el Berguedà seran en un període de tres anys

Redacció
15 de novembre del 2017
Actualitzat a les 11:48h
Turisme als peus del Pedraforca.
Turisme als peus del Pedraforca. | ADBerguedà
El Berguedà rebrà, del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, una ajuda de 370.000 euros per a la promoció turística, després que un projecte presentat per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà hagi estat seleccionat entre els 62 de cooperació transfronterera, per part del Comitè de Programació del POCTEFA 2014-2020. 

Es tracta del programa NATTUR, presentat conjuntament amb el Consell General de l’Arièja, l’Agència de Turisme de l’Arièja, la Universitat de Toulouse Jean Jaurès-ISTHIA i la Universitat de Girona. Entre els projectes seleccionats hi ha propostes de turisme, I+D, llengua, prevenció de desastres naturals, protecció del patrimoni natural i cultural, mobilitat transfronterera, transport sostenible i formació, entre d’altres. 

El projecte NATTUR ha obtingut un finançament global d’1,1 milions d’euros, dels quals 376.187 seran pel Berguedà. Amb aquests, es volen establir condicions pel desenvolupament de les activitats de turisme actiu en el medi natural, per tal de fer d’aquests territoris uns espais vius i protegits. Això es portarà a terme mitjançant l’experimentació i desenvolupament de models innovadors d’observació territorial, l’estructuració i acompanyament de les empreses turístiques, la millora de l’oferta turística (equipaments, esdeveniments i serveis), i l’enfortiment de la competitivitat de les rutes transfrontereres com el Camí dels Bons Homes, el Camí de l’Últim Càtar i el Sender Càtar. 

Els diners que rebrà el Berguedà seran en un període de tres anys, i serviran per finançar programes d’acompanyament a les empreses, donar suport a esdeveniments esportius a la natura, millorar equipaments vinculats a les activitats a l’aire lliure (senyalització, interpretació o millora en infraestructures) i portar a terme accions de comunicació, promoció i comercialització de les propostes turístiques.