referèndum

Gironella treu 300.000 euros del Banc Sabadell arran de «l'amenaça» d'un canvi de seu fora de Catalunya

David Font afirma que l'Ajuntament "és lliure" i seguirà "la mateixa política" amb altres entitats

| 05/10/2017 a les 12:42h
Arxivat a: Política, referèndum, Gironella, David Font, Banc Sabadell, procés català
L'alcalde de Gironella, David Font
L'alcalde de Gironella, David Font | Aida Morales
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/10/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Gironella ha decidit reintegrar 300.000 euros del Banc Sabadell cap a una altra entitat bancària, després que el consell d'administració d'aquest banc estigui estudiant la possibilitat de canviar el seu domicili social si es declara la independència de Catalunya. Davant d'aquesta situació, ha explicat a NacióBerguedà l'alcalde del municipi, David Font, Gironella ha decidit treure la major part dels diners que hi havia en aquesta entitat, per donar resposta al que considera una "amenaça" a la ciutadania de Catalunya.

"Seguirem la mateixa política si algú decideix fer el mateix", ha declarat, i ha assegurat: "Si alguna altra entitat bancària no respecta allò que els ciutadans han decidit com a país i allò que el Parlament vol executar, com a Ajuntament no tenim per què contribuir-hi".

En el cas de Gironella, s'ha reintegrat una suma de 300.000 euros, que han anat a parar a Caixa Bank. No obstant això, s'ha mantingut el compte obert per alguns préstecs i rebuts domiciliats.

Segons Font, que també és president del PDeCAT a la Catalunya Central, és una "decisió municipal", i desconeix si altres ciutats o municipis realitzaran operacions similars. En qualsevol cas, ha afirmat, i davant del que "s'està vivint aquests dies", si alguna entitat vol "amenaçar amb una cosa d'aquestes", els ciutadans han de poder "actuar amb llibertat".

COMENTARIS

I despres diran....
Anònim, 05/10/2017 a les 13:48
+15
-24
Quina mala decisió, si es boicot a productes catalans ens queixem i que no es just i bla bla bla... Quan es al reves pum, canviem d'opinió.
Jo aixi no vull la independencia, si fem igual que Espanya quina es la diferencia entre uns i altres?
Despropósitos de la sin razón.
Anònim, 05/10/2017 a les 13:57
+19
-24
Hola,

Si Cataluña se independiza de España queda fuera de la UE, y por tanto pierde el paraguas bancario que nos brinda pertenecer al Banco Central Europeo.

Quien quiere tener sus ahorros en una banco sin fondo de garantía?. cada cual que tenga el dinero donde quiera, faltaría más.... pero vamos a decir las cosas por su nombre...

Las entidades de crédito se deben a sus accionistas y clientes y deben de hacer lo mejor para ellos fuera de fanatismos, y al que le parezca mal siempre le queda el colchón de casa.

Y como reflexión personal, no me gustaría que mi economía cayera en manos de gente de la CUP...

Suerte a todos.

A l inreves
Anònim, 05/10/2017 a les 14:02
+11
-14
Crec que precisament el que haurien de fer és portar TOT i tothom a les entitats D aquí. Si nosaltres mateixos no ens recolzem i destruïm el potencial que tenim... . I sobre canvi seu diuen que serà temporal i per garantir diners en temps transitori. Paciència.
Jo també he tret els meus diners
Anònim, 05/10/2017 a les 14:05
+13
-7
Se'n van a Alacant. No a Madrid. Porten la raó social fora de Catalunya.
Jo he tret tots els meus diners per si al final no se'n van.
Quan sortim de la UE, si el Banc de Sabadell no ha marxat, perdrà l'accés al finançament del Banc Central Europeu.
L'alcalde de Gironella a fet bé, però no pas pel que diu la notícia.
Pero si también se van a ir
Anònimg, 05/10/2017 a les 14:13
+11
-4
Caixa Banc también se va.
Pero David Font no trabaja (o trabajaba) en ese banco?
Treure els diners
Pirandó, 05/10/2017 a les 14:45
+7
-5
Ara em penedeixo de haver-los tret tots ja fa temps. No hi tinc ni un ral per treure.
Tant bon moment que seria ara!
Suissa, Liechtenstein, Monaco no estan a Europa i els seus bancs tenen plenes garanties
Anònim, 05/10/2017 a les 14:50
+6
-9
Suissa, Liechtenstein, Monaco no estan a Europa i els seus bancs tenen plenes garanties i mai he sentit que hagin quedat penjats. Ademés tenen un poder adquisitiu molt gran.
Potser aquests bancs que marxen entre els calers que treurem els d´aquí i a veure com quedarà Espanya...potser tindran que tornar amb la cua entre les cames...i molts Espanyols portaran els seus calers perque si ens convertim tipus paraís fiscal fora de la UE, es lo que tindran més aprop...
No tenim por!!!
Lo que hem de fer és treure els calers de tots els bancs. I ho hem de fer ja.
paleta, 05/10/2017 a les 15:15
+5
-7
Hem de tenir molt clar que ni Europa ni encara menys Espanya, no poden suportar una fallida financera d'aquest calibre. El règim és així de fràgil, i el poble és així de poderós.
Siiii
Anònim, 05/10/2017 a les 15:21
+4
-9
Que se n vagin
A la republica catalana farem bancs nous!!!
S'ha de fer només si marxen
Anònim, 05/10/2017 a les 15:23
+2
-4
Sino el què es fomenta és que marxin
Lo que hay que leer...
Anònim, 05/10/2017 a les 15:51
+8
-5
Por favor, lo que hay que leer, estamos en realidades diferentes.

Si Cataluña se independiza queda fuera de los fondos de garantía europeos, que lo han dicho por activa y por pasiva.

Luego si pierden el dinero que tanto cuesta ganar dirán que es cosa del estado, y no es así, se independizan y quedan fuera...

Si un banco en Cataluña tiene problemas de liquidez su dinero "NO ESTA ASEGURADO POR NADIE" tan dificil es de entender.

Quizá por lo que está en bancos de Andorra de los Pujol y compañía...

Suerte a todos.
Jo també els he tret
Emprenyat, 05/10/2017 a les 15:59
+6
-3
I ho aconsello als meus familiars i amics que ho facin de Caixabanc i del Banc de Sabadell
Bancs catalans?
Tranquil, 05/10/2017 a les 16:44
+6
-3
Però de debó us penseu que hi ha bancs catalans, espanyols, francesos, alemanys, etc.? La Banca no té ni escrúpuls ni països, almenys la banca del capitalisme occidental. Actualment ultrapassa territoris, solament pretenen treuren els beneficis de l'estalvi d'allà on sigui. Tot plegat és una "performance" de clientalismes entre les elits madrilenyes amb elits barceloneses. No tingueu cap por, solament cerquen negoci i prou, i si no el volen el nostre negoci ells, hi hauran bofetades per altres bancs a fi de poder ocupar el buit que deixin. Exemple, el Santander es deu fregar les mans.
Això només es el principi ¡¡¡¡
Anònim, 05/10/2017 a les 16:59
+15
-8
Apa, ja tenim el que volíem. Una de les entitats de més presstigi del país, se'n va. Hala un grapat de milions en impostos aniran cap un altre lloc. Molt inteligents aquests independentistes. Ah, i ara veurem empreses fent cua per marxar. Molt bé, molt bé, nois, endavant que fa baixada.
Alternatives
Ramila, 05/10/2017 a les 17:28
+4
-3

Caixa Guissona
ING Direct
Triodos Banc
Ara ja els tornaré
El que ha tret tots els diners., 05/10/2017 a les 20:07
+4
-1
Ara ja són segurs.
De tot se’n aprèn.
Anònim, 06/10/2017 a les 08:05
+2
-0
Així m’agrada….Sr. Paleta Globalització vol dir negoci, i ja s’ha vist que els bancs no cauran ,exemple (crisis bancària) i tampoc els països a l’empara de la UE, exemple (Grècia), per tant un país de 7 milions de persones, ni farà caure Espanya , ni molt menys Europa. I el que és més important, totes les nostres exportacions és fan dintre de la UE, AMB Espanya com a principal comprador.
I pel que fa al Sr. Dels bancs de Mònaco, Suïssa i Liechtenstein, fa un temps ja que es van suprimir els paradisos fiscals, degut a l’opacitat d’aquest negoci, i la competència deslleial cap a tercers. Una mesura que tots vam aplaudir, ja que, només els multimilionaris i els corruptes és poden beneficiar d’aquests tipus de fiscalitat, i ara vostè ens diu que, el que vol per Catalunya, són més lladres dels que ja tenim.
Tranquils, catalans, que l'iceberg es farà a un costat.
El capità del Titànic, 06/10/2017 a les 10:50
+3
-1
Uiiii... CRAKKKK

Vaja... Doncs no. Em xocat!

Bé, no us preocupeu, que el vaixell és insubmergible. Que no sentiu la orquestra, que continua tocant?
...

Glu... glu... glu
Amigo Junqueras
SANCHO, 06/10/2017 a les 11:43
+1
-1
El QUIJOTE A JUNQUERAS: CON LA BANCA HEMOS TOPADO AMIGO JUNQUERAS.
segur que torna
maricarmen, 06/10/2017 a les 12:18
+2
-0
Ja diuen que torna BANCA CATALANA, fiu-fiu!
Independència segura
Anònim, 06/10/2017 a les 12:48
+2
-3
Ara sí que sé de segur que serem independents, el diner és el primer que sap què passarà.
Si el Sabadell i la Caixa treuen la seu social de Catalunya, els dono les gràcies, així el Banc Central Europeu continuarà vetllant pels meus estalvis ja que els meus diners me'ls deuen a mi no a Catalunya.
Els impostos d'aquestes entitats tampoc els rebíem ara, ho feia l'Estat Español, mentre que amb una Catalunya independent dependran de les nostres lleis fiscals per seguir obtenint negoci de Catalunya.
El què no m'han aclarit si també marxa el port de Barcelona que és el estratègicament millor situat de la Mediterrània. Això sí que emprenyaria.

Ara tots els indepes doneu de baixa tots el gas natural
Gas natural, 06/10/2017 a les 19:14
+3
-1
vinga va, que marxen a València... a veure que passarà amb la seat, no compreu ni audis, ni volkswagens... etc etc A la cova de can mauri tothom!!!
A Tranquil
El que ha tret tots els diners., 07/10/2017 a les 08:44
+0
-0
El Santander i tots els bancs cuiden els meus interessos només perquè coincideix amb el benefici pel seu negoci.
No obstant, això, tan comprensible en un règim liberal, és el que no ha fet el Govern. El Govern està per un altre tema. Volen passar a la Història i quan es fa Història els ciutadans han de patir.
A El que ha tret tots els diners
Tranquil, 07/10/2017 a les 15:12
+0
-0
La Banca mai ha cuidat pels teus interessos, sempre ho ha fet pels seus. En el sistema capitalista (liberal o no) que dius, el sistema financer (la banca) serveix (ho hauria de servir) per canalitzar els estalvis al sistema productiu. Quan tenen molts beneficis ho ha estat en perjudici dels estalviadors o del sistema productiu o, el més habitual, en perjudici de tots dos. És l'especulació capitalista als últims límits. I qui vol passar a la Història no és el Govern, és la part del poble català que ja han dit prou d'explotació econòmica, social i cultural que ha fet l'Estado Español sobre el seu país. Patir ho hem fet fins ara.
A Gas natural
Tranquil, 07/10/2017 a les 18:52
+0
-1
Es veu molt bé que ets espanyol. Jo amb la independència en tinc prou. Si Gas natural vol tenir la seu social a Madrid doncs endavant, ara bé, com que el negoci que faran aquí som els catalans els qui els hi posarà el què ens han de pagar... GAS. Mentre que ara tots els impostos els cobren els espanyols. No espanyols com tu, els altres, els d'allà. Quedat creu-me hi sortiràs guanyant.
Nomès fer por!!!
Anònim, 07/10/2017 a les 20:12
+0
-0
Resum de l' article del economista Niño Becerra al diari Ara:
Avui mateix al Sr. Albert Rivera a dit que Caixabank y Sabadell han canviat la seu domicili social per defensar el estalvis del catalans.
Niño Becerra explica, "S'està argumentant alegrement sobre la pèrdua d'aquesta famosa garantia, gairebé divina dels dipòsits menors de 100.000 €, que es perdrà si passa això o passa alló, quan en realitat aquesta garantia és simplement psicológica, perquè, en realitat, no la te ningú."Desgraciadament diu aquest economista, la cultura económica de la majoria de la ciutadania és molt limitada, per la qual cosa és molt senzill manipular-la.