PSC i ICV-EUiA demanen obrir barreres al peatge de la C-16

Cristòfol Gimeno i Laura Massana posen de relleu l'accidentalitat de la carretera d'accés al Bages i al Berguedà

Redacció
12 de novembre del 2014
Actualitzat a les 17:36h
990_1415806168Untitled-4
990_1415806168Untitled-4

Intervenció de Cristòfol Gimeno al Parlament. Vídeo: Parlament

Centenars de berguedans, així com bagencs i d'altres ciutadans de la Catalunya Central passen cada dia per la C-55, una carretera amb alts índexs d'accidentalitat i que, per contra, l'única alternativa que ofereix és la C-16, una via de pagament des de Terrassa fins a Manresa. Això és el que han retret aquest dimecres el diputat socialista Cristòfol Gimeno i l'ecosocialista Laia Massana al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, al ple del Parlament. 

Gimeno ha considerat que la C-55 s'ha convertit en una "ruleta russa" pels habitants de la Catalunya Central, i ha recordat els constants accidents i retencions que ocupen els seus usuaris. Per la seva banda, Massana li ha recordat que l'autopista de la C-16 està "pràcticament buida, mentre que en paral·lel, a la C-55, hi circulen més de 30.000 vehicles diaris, quan la Unió Europea recomana desdoblar carreteres a partir dels 12.000". 

En aquest sentit, els dos diputats han demanat al Govern accions per millorar la seguretat de la C-55, que alliberi i obri barreres de la C-16 o bé que posi en marxa un peatge variable. 

Segons la diputada d'ICV-EUiA, l'autopista que permet arribar fins a Manresa i accedir al Berguedà des de Barcelona ja està pagada i amortitzada. A més, ha recriminat que Autema continuï tenint beneficis, amb aportacions de més de 20 milions d'euros, "que ara, a més, cobraran a partir d'un crèdit ICO", quan aquests diners es podrien destinar a millorar el transport públic. 

Per la seva part, el del PSC ha recordat que no varen ser els socialistes qui van posar les condicions de la concessió de la C-16: "Va ser el president Pujol qui ens va dir fa 25 anys que, si volíem autopista, havia de ser al preu d'unes condicions que, finalment, s'ha demostrat que beneficien més els concessionaris que a la ciutadania".


Intervenció de Laura Massana al Parlament. Vídeo: Parlament