Un nou servei de transport donarà cobertura als petits municipis del Baix Berguedà

El servei funcionarà prèvia trucada telefònica, de dilluns a divendres laborals |

02 d'agost del 2017
Actualitzat a les 17:59h
El president del Consell Comarcal, David Font, i el conseller de Territori, Josep Rull.
El president del Consell Comarcal, David Font, i el conseller de Territori, Josep Rull. | Aida Morales
Un nou servei de transport donarà cobertura, segons ha anunciat aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, als municipis del Baix Berguedà que actualment no disposen d'una xarxa pública de mobilitat. Ho ha explicat en una roda de premsa, després d'una reunió amb els alcaldes de la zona, amb l'objectiu d'acabar d'eixamplar la xarxa de transport que, actualment, ja cobreix l'Alt Berguedà. 

En aquest cas concret, ha especificat, a partir de l'any que ve s'oferiran noves rutes de transport públic que cobriran serveis al sud de la comarca, entre Santa Maria de Merlès i Puig-reig; L'Espunyola, Montclar, Casserres i Puig-reig; Serrateix, Viver, Montclar, Casserres i Gironella; Montmajor, l'Espunyola, Avià i Berga; La Quar, Santa Maria de Merlès (cruïlla), Sagàs, Olvan, Gironella i Berga; i Serrateix, Viver i Navàs. 

Aquesta nova proposta de millora del transport públic, que esdevindrà similar a un taxi a preus més baixos, significa un avenç important per a la mobilitat dels municipis del Berguedà, dispersos en la comarca, i que complementa el sistema de transport que ja funciona a 19 nuclis de 13 municipis de l'Alt Berguedà, i que són Gósol, Saldes, Vallcebre, Sant Julià de Cerdanyola, Gisclareny, la Nou de Berguedà, Fígols, Cercs, Castellar de n'Hug, Castell de l'Areny, Sant Jaume de Frontanyà, Capolat i Castellar del Riu, amb una població de 1.982  habitants i més de 1.000 viatgers aquest 2016. 

El servei, ha informat el conseller, funcionar prèvia trucada telefònica i permet el transport de la persona interessada, ja sigui a la capital comarcal o al seu municipi de referència o a les parades de les línies de servei regular de bus que enllacen amb Berga, Manresa i Barcelona. En aquests casos, els serveis a demanda tindran un recorregut i uns horaris prefixats, de dilluns a divendres feiners. 

D'aquesta manera, el transport a la demanda garanteix l'accés a la capital comarcal i als centres sanitaris i assistencials de les persones que viuen en nuclis de població de baixa densitat. Respecte d'aquest nou servei, el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, ha fet una valoració molt positiva, considerant que es tracta d'un pas endavant en la millora del transport. 

Integració tarifària i millores a la Pobla de Lillet

Aquest servei a la demanda se suma a les millores de transport que s'han portat a terme durant els últims anys, com ara la integració tarifària al Berguedà com a setena corona de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona l'any 2014, i la millora de l'accessibilitat a la zona industrial de la Pobla de Lillet, per la carretera B-402. 

Aquesta última inversió, ha especificat, ha comptat amb una inversió de 400.000 euros, i ha consistit en la pavimentació del camí que uneix la carretera i el polígon Vinya del Sastre, situat a l'oest del nucli urbà. El vial té una longitud de 960 metres i està format per dos carrils de tres metres i dos vorals de 0,5 metres. A més, s'ha format un itinerari per a vianants i ciclistes, d'uns 800  metres, entre la rotonda d'inici de l'accés al polígon i l'encreuament amb el carrer del Ferrocarril.