L’ADBerguedà presenta un estudi sobre la situació del sector agroalimentari a la comarca

El treball, que es farà públic el 20 de juliol, contempla diferents estratègies innovadores

per Redacció, 10 de juliol de 2017 a les 11:21 |
Un obrador d'un formatge. | ACN Busquets L.
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de juliol de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADBerguedà) presentarà, el proper 20 de juliol a les 12.00 del migdia al restaurant La Cabana de Berga, els resultats de l’estudi sobre la situació estratègica, els recursos i les capacitats de les empreses del sector agroalimentari del Berguedà. Un document que inclourà recomanacions i estratègies de futur, que actualment la comarca ja està portant a terme a través de diferents projectes i accions. 

La sessió, han indicat, constarà de dues parts. La primera serà un resum de les conclusions d’aquest estudi, mentre que el segon serà la proposta d’un pla formatiu pel teixit productiu de les empreses agroalimentàries del Berguedà. 


Pel que fa als elements innovadors del treball, hi ha el fet que sigui la primera vegada que s’aposta per enfocar un estudi adreçat al teixit agroalimentari partint de la premissa que una correcta formulació i alineació entre l’estratègia corporativa, de negoci i operativa o funcional és la clau de la competitivitat de les micro i petites empreses.

A més, també hi ha, com a innovació, el model de direcció estratègica i gestió de l’equip humà amb el qual s’ha fonamentat l’estudi. Aquest situa totes les persones i els seus coneixements, habilitats, aptituds i actituds en l’eix central de l’activitat i els fa partícips de les decisions estratègiques.


I finalment l’estudi segueix la hipòtesi que les noves formes d’organització basades en l’Empresa Xarxa són l’estratègia òptima per millorar l’activitat de les organitzacions en un nou cicle econòmic intensiu en informació i coneixement. Per tant, en l’Economia del Coneixement, la col•laboració entre la quàdruple hèlix (empreses, sector públic, sector educatiu i consumidor) tenen una correlació positiva amb la innovació, l’obertura de mercats i la millora competencial, tal i com ha demostrat l’estudi.
 

 

Participació