Les rebaixes d'estiu comencen aquest divendres, un dia abans de la data oficial

Els comerços volen donar al consumidor l'oportunitat de comprar abans de marxar de vacances, que per a molts d'ells s'inicien aquest dissabte, 1 de juliol | NacioDigital respon les preguntes més habituals dels consumidors per poder anar de rebaixes amb tranquil·litat

per Redacció, 30 de juny de 2017 a les 11:03 |
Les rebaixes comencen aquest divendres a molts establiments | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Avui, 30 de juny, arriben les rebaixes d'estiu a la majoria de comerços i grans establiments. Els descomptes s'han avançat un dia a la data oficial, aprofitant la liberalització de les rebaixes, el juliol de 2012. Amb aquesta iniciativa, es pretén donar l'oportunitat als consumidors d'anticipar les seves compres abans de l'inici de les vacances, l'1 de juliol, que enguany s'escau en dissabte.

És el cas d'El Corte Inglés, que per primera vegada en la seva història ha avançat les rebaixes, encara que només sigui per un dia i amb “caràcter excepcional”.  El web d'El Corte Inglés ja ha avançat les seves ofertes d'estiu, llençant les seves promocions i descomptes aquest dijous, 29 de juny, a partir de les 22 hores, just després del tancament de les botigues físiques. El grup Inditex, amb les marques Zara, Berskha, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Zara Home, Uterqüe i Lefties, també ha programat l'inici de les rebaixes per aquest divendres.


Els descomptes, en aquesta primera tongada, poden arribar al 50%, i al llarg del període podrien enfilar-se fins al 70-80%. Els productes més demandats en aquesta campanya estiuenca són tots aquells relacionats amb l'equipament familiar, pensant sobretot en les vacances: moda, bany, sabateria, complements, oci i esport. També tenen gran demanda els equipaments per a la llar (aparells d'aire condicionat, electrònica).

Els espanyols gastaran una mitjana de 149 euros en les rebaixes d'estiu, un 11% menys que al gener, quan es van gastar una mitjana de 168 euros. Les rebaixes suposaran la creació de 155.000 llocs de treball a tot l'Estat.


Per poder anar de rebaixes amb tranquil·litat, us responem les preguntes més habituals que tenen els consumidors:
 
Tot el que has de saber sobre les rebaixes
1. És obligatori fer-ne? No, és decisió de cada botiga.

2. Quan comencen i quan acaben? El període de rebaixes d’estiu oficial a Catalunya és de l'1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos. La liberalització del sector i el calendari, però, han avançat aquesta data al 30 de juny. Les botigues en línia no estan limitades a cap període concret.

3. Cal indicar el preu rebaixat? Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.

4. El producte rebaixat pot ser de qualitat inferior? No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenia a preu no rebaixat. Tampoc no ha de tenir defectes.

5. Puc pagar amb targeta? Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

6. La botiga té l’obligació d’acceptar canvis? No, si el producte està en perfecte estat. Informa’t sobre la política de canvis per evitar sorpreses.

7. I les botigues en línia? Disposes d’un període mínim de 14 dies per retornar la teva compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Llegeix la informació sobre la política de canvis i davant  del dubte, pregunta.

8. Quins documents he de conservar? Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitaràs si has de reclamar. Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hagis revisat la compra: són vinculants i pots exigir-ne el compliment.

9. Com puc reclamar? Fes arribar el teu escrit de reclamació a l’establiment, de manera que en quedi constància. En cas de no rebre una resposta en el termini d’un mes o bé no és satisfactòria, adreça’t a un organisme de consum.

10. És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

 

Participació