El Consell d'Alcaldes del Berguedà acorda un nou sistema de gestió de residus pel 2018

L'objectiu seria passar del 30 al 70% de reciclatge a la comarca | S'estudia aplicar el sistema de pagament per generació, és a dir, qui menys recicla, més paga

Redacció
26 de juny del 2017
Actualitzat a les 9:32h
Abocador de Berga-Cercs
Abocador de Berga-Cercs | Consell Comarcal del Berguedà
El Consell d’Alcaldes del Berguedà va aprovar per unanimitat, el passat 21 de juny, un nou sistema de gestió dels residus pel 2018, després d’analitzar la situació concreta de la comarca. Va ser en una trobada monogràfica a Olvan, que va comptar amb la participació del director de l’Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Tost, que va realitzar una breu radiografia sobre les tendències de generació de residus a Catalunya i Europa. 

Segons Tost, és cada vegada més important que els territoris comencin a adaptar la bonhomia de l’economia circular com un sistema de reducció, reutilització i reciclatge. En aquest sentit, el director de l’Agència de Residus va instar els alcaldes a emprar totes les vies possibles, ja siguin incentius fiscals o la sensibilització, entre d’altres, per tal d’assolir una millor gestió de les deixalles. 

Durant la trobada, es va presentar una diagnosi elaborada per l’empresa Spora per analitzar la viabilitat que tindria la recollida porta a porta, així com el sistema de punts tancats de contenidors. L’objectiu, han informat, seria passar del 30 al 70% de reciclatge en dos anys. En aquest punt, els alcaldes van coincidir que resulta totalment necessari fer un “pas endavant” i deixar enrere l’actual model de gestió, i estudiar la introducció del pagament per generació, és a dir, qui menys recicla, més paga. Amb tota aquesta informació, els batlles es van emplaçar al proper Consell d’Alcaldes que serà el 18 de juliol, per prendre una decisió sobre el nou model, que s’implantarà el segon o tercer trimestre del 2018.