COMERÇ

Calafell usa el 85% dels bons per comprar al comerç local i l’aportació arriba a 750.000 euros

L’Ajuntament agraeix a la ciutadania la seva part en aquesta campanya, que és autèntic oxigen per als sectors tocats per la Covid-19

per Nació Digital, Calafell | 10 de desembre de 2020 a les 12:46 |
La campanya ha funcionat | AC
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La campanya de bons per comprar al comerç local, promoguda i finançada íntegrament per l’Ajuntament de Calafell, va acabar aquest 9 de desembre amb un gran èxit. 25.000 bons, un 85% dels 30.000 emesos (28.000 inicialment i 2.000, posteriorment), han estat usats per la ciutadania.

A 10 euros per bo, són 250.000 euros. Però com cada bo requeria una compra de 30 euros, la xifra es triplica i la injecció econòmica és en realitat de 750.000 euros.

“És el millor ajut que podia rebre el teixit econòmic del municipi. Una acció directa i efectiva, amb uns diners que els establiments participants han cobrat molt ràpidament i pràcticament sense haver de fer paperassa, com ocorre, vulguem o no, en altres ajuts i subvencions”, diu la tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Lluïsa Lastra.

La regidora ha agraït, en nom de l’Ajuntament la implicació dels establiments participants i la col·laboració de la Cambra de Comerç de Tarragona. Però no s’ha oblidat de la ciutadania: “Ha respost magníficament i posat, de forma directa, dues terceres parts d’aquesta injecció econòmica. Són uns diners que representen autèntic oxigen per a un teixit econòmic molt tocat per la crisi de la Covid-19. Molts podran aguantar gràcies a aquesta campanya”.

Per sectors d’activitat, la moda ha estat la que ha realitzat més vendes amb bons (se n’han bescanviat 6.169), seguida del calçat (4.729) i de les joguines (3.576). A la restauració s’han bescanviat 1.778 bons: la dada palesa que la fórmula dels bons funciona en sectors diferents del comerç entés tradicionalment. De fet, la campanya ha donat resultats apreciables en sectors tan diversos com les mascotes, l’alimentació, la llar, l’esport o la farmàcia.

Aquest 10 de desembre comença 14a Setmana Màgica

Calafell inicia aquest dijous, 10 de desembre, la desena edició de la “Setmana Màgica”. Fins al 20 de desembre, els comerços adherits a la tradicional campanya comercial, que es calcula que seran la pràctica totalitat, oferiran descomptes importants en els seus productes i serveis.

La situació sanitària impedeix fer enguany fer els espectacles de màgia de carrer que caracteritzaven aquesta campanya i li donaven nom des del primer dia. “Aquest complement no el podíem mantenir, però d’acord amb les associacions empresarials i comercials del municipi hem decidit tirar endavant igualment la campanya pel que fa als descomptes”, diu Lluïsa Lastra.

La finalitat d’aquesta veterana campanya és, des de la seva creació, incentivar i premiar les compres just abans de la campanya comercial de Nadal. “Es tracta de donar facilitats als compradors, mitjançant ofertes o descomptes. La nova crisi que la Covid-19 ha provocat fa encara és necessari incentivar les vendes d’alguna forma”, explica la regidora.

La “Setmana Màgica” és organitzada per l’Àrea de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament i per les associacions de comerciants i empresaris Fòrum Calafell, Calafell Poble i Segur Platja. La regidora subratlla que “com en altres campanyes que s’organitzen al llarg de l’any, la cooperació público-privada dóna uns resultats més que notables. En particular, la ‘Setmana Màgica’ és una campanya d’èxit any rera any”.

 

Participació