SOCIETAT

La campanya «Troba la llum del Nadal» busca dinamitzar el comerç de la Bisbal

Els clients que adquireixin productes o serveis als comerços o empreses adherides a la iniciativa rebran diferents obsequis i entraran en un sorteig de vals de compra

per Nació Digital, La Bisbal | 1 de desembre de 2020 a les 14:21 |
Cartell de la campanya | AB
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Ajuntament de la Bisbal del Penedès i la Cambra de Comerç de Tarragona duran a terme una campanya per dinamitzar i donar visibilitat al teixit comercial local entre l’11 i el 19 de desembre.

Aquesta campanya compta amb el suport de la Diputació de Tarragona i consistirà a premiar la fidelitat dels veïns que comprin a la Bisbal amb obsequis, promocions i amb la participació en un sorteig de vals de compra. La iniciativa compta amb la participació d’una trentena de comerços i empreses de serveis bisbalenques que duran a terme accions presencials i també iniciatives a través d’Instagram. Per aquest motiu, s’ha ofert l’opció de participar en una formació gratuïta sobre aquesta xarxa social a tots els comerços i serveis del municipi.


El funcionament de la campanya serà el següent: els clients que adquireixin serveis o vagin a comprar als comerços bisbalencs, podran anar omplint una butlleta amb els segells d’aquestes empreses. Quan tinguin el segell de cinc establiments diferents, podran passar per l’Ajuntament per recollir un obsequi, “La Llum del Nadal” (se n’entregarà una per família). D’altra banda, totes aquelles persones que entreguin les seves butlletes a l’Ajuntament participaran en el sorteig de dos vals de compra de 100€ cadascun per adquirir productes o serveis a la Bisbal.

Quant a Instagram, els comerços i serveis que participen en la campanya aniran mostrant els seus productes, serveis, ofertes i promocions a través d’aquesta xarxa social. La campanya es vehicularà a través de l’etiqueta #JoComproALaBisbal i les botigues amb establiment físic també oferiran una bossa reutilitzable a aquells clients que pengin una foto seva etiquetant l’establiment on l’hagin obtingut i afegint l’etiqueta #JoComproALaBisbal a la publicació. 


L’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, ha explicat que “el programa s’ha enfocat en dinamitzar el teixit comercial del municipi perquè aquí tenim productes i serveis de proximitat i de molt bona qualitat i que, a més, donen molta vida a la Bisbal”. D’aquesta manera, l’ajuntament vol potenciar l’activitat comercial, ja que “amb motiu de la pandèmia de COVID-19 molts negocis han vist afectada la seva activitat econòmica i, amb iniciatives com aquesta, el que pretenem és donar-los un impuls, alhora que els dotem d’eines perquè puguin potenciar la seva comunicació a través d’internet”. 

El passat 10 de novembre la Cambra de Comerç de Tarragona va engegar una formació gratuïta, sobre promoció i dinàmiques comercials a Instagram, adreçada als comerços i serveis bisbalencs. Aquesta preparació, que s’imparteix en línia, persegueix l’objectiu que el teixit comercial local pugui aprendre a utilitzar aquesta eina per arribar als seus públics objectiu de forma efectiva. La formació culminarà amb la campanya “Troba la llum del Nadal”, que es durà a terme de l’11 al 19 de desembre


La majoria dels establiments locals ja han començat a treballar amb Instagram, obrint o dinamitzant els seus perfils, i durant els dies de la campanya es potenciarà l’ús d’aquesta xarxa social tant des dels establiments com des de l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès, que publicarà vídeos de presentació dels establiments, comerços i serveis de la Bisbal i difondrà un anunci de la campanya. 

La presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona, Laura Roigé, ha explicat que “aquesta campanya ha estat tot un repte per a la Cambra de Comerç de Tarragona, perquè posa en pràctica un model demostratiu de treball que podrà servir per a altres municipis petits o mitjans amb establiments de proximitat que fan més vius encara els nostres pobles i territoris”.

Roigé ha destacat que “l’objectiu de la campanya és donar visibilitat als establiments i les activitats econòmiques del municipi entre els seus habitants i els de la contornada, especialment a través del món digital”. Quant a la feina conjunta, Roigé ha valorat positivament el treball realitzat a la Bisbal “perquè hem aconseguit generar sinergies de treball entre l’Ajuntament, la Cambra i els establiments, fent que aquests darrers siguin els protagonistes de la campanya de Nadal, aportant-los formació, assessorament i recursos”. 

La regidora de Comerç, Judith Vidal, ha remarcat la importància “de donar suport al comerç i als serveis locals en moments com l’actual. Però no només com a Ajuntament, també com a ciutadans. Comprant al comerç local obtindrem un tracte personalitzat i de confiança, un producte de proximitat i qualitat i, a més, ajudarem a enfortir l’economia local. Els negocis locals donen molta vida al poble i ajuden a crear teixit social. Si tots contribuïm en el seu funcionament, podem fer que puguin continuar treballant per a nosaltres, oferint-nos els seus productes i serveis”.
 

 

Participació