El Moto Stock tercer de la seva categoria en unes 24 Hores del Circuit marcades per la mort d'Enric Saurí

L'equip de Josep Maria Folch ha dominat 22 de les 24 hores de la competició | Abans de la cerimònia de podi s'ha fet un minut de silenci a la recta del Circuit i s'han anul·lat les activitats festives que hi havia programades per la nit

El minut de silenci que s'ha fet a la recta del Circuit
El minut de silenci que s'ha fet a la recta del Circuit | Miquel Rovira / Roger Sala
Redacció
10 de juliol del 2017
Actualitzat a les 11:40h
L'equip Yamalube Folch Endurance (Tizón / Vallcaneras / Pinsach / Salom) s'ha proclamat campió de la 23a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme després de dominar gairebé amb mà de ferro la competició. La prova ha estat marcada per la mort del pilot granollerí Enric Saurí, del Motos Gaspar, que va caure just iniciar-se la prova. Com a mostra de condol, abans de la cerimònia de podi s'ha fet un minut de silenci a la recta del Circuit i s'han anul·lat les activitats festives que hi havia programades per la nit.

Pel que fa a la part esportiva, tot i no sortir gaire bé, Folch ha recuperat la primera posició a les dues hores de competició i des d'aleshores no ha deixat el lideratge fins a la bandera quadriculada. Amb 717 voltes, Folch aconsegueix l'11a victòria en les 24 Hores, la tercera de forma consecutiva. "Vam sortir tots molt bojos, amb massa riscos, però estem satisfets per la victòria; la cursa ha estat molt complicada pel desgast dels pneumàtics", ha valorat el cap d'equip Josep Maria Folch.
 

El Yamalube Folch Endurance, guanyadors de la prova Foto: Miquel Rovira / Roger Sala


En la segona posició absoluta ha quedat el Proelit Racing Team, amb una Kawasaki, que ha tingut problemes a l'inici de la cursa, però durant tota la tarda del dissabte i la nit, ha anat remuntant fins a assegurar la segona posició. En la tercera posició, sorpresa majúscula amb l'equip de l'Institut Castellarnau, que s'ha mantingut durant bona part de la cursa dins del top-10, fins que ha certificat el podi amb un molt bon ritme de Tutusaus. Una tercera posició molt disputada entre el Castellarnau, el + Competició i el Moto Attitude.
 
El Suzuki Català Aclam, per la seva banda, ha hagut d'abandonar quan només faltaven dues hores per acabar la cursa. L'equip d'Eduard Català ha patit dues caigudes, una a l'inici de la prova i que ha provocat que Tirado hagués de passar per quiròfan, i la segona a dues hores d'acabar, que ha estat definitiva. "Vull agrair a tots els pilots la seva implicació, així com tots els que estan treballant en qualsevol de les àrees de l'equip. També vull fer una especial menció per a Manuel Tirado, el nostre pilot que ha hagut d'estar operat i sobretot, una per a l'Enric Saurí que ens va deixar ahir després de patir un accident durant la cursa", ha destacat el cap d'equip Eduard Català.
 
En la categoria d'Endurance, la victòria ha estat també per Folch, la segona posició per l'equip francès JOT Team i la tercera per l'equip Team Motostyl. Pel que fa a la categoria O-SBK, la victòria ha estat pel Proelit Racing Team, la segona posició per l'Institut Castellarnau i la tercera plaça pel + Competició. Per altra banda, la categoria de Superstock 1000 se l'ha adjudicada el Moto Attitude, en segon lloc ha quedat el Team Players i en la tercera, el Moto-Stock. En la categoria de 600cc, el B the Travel Brand s'ha adjudicat la victòria seguit de l'Èxit 10 Aniversari-2 i del Alarxa Racing by Team Pons.
 
Dels 53 equips que han començat la prova, l'han acabada 40. A banda de l'abandonament del Suzuki Català Aclam, també ha abandonat el Tecmas Endurance, un equip francès que s'havia arribat a col·locar primer i que tenia assegurada la segona posició durant tota la tarda del dissabte.
Arxivat a