L'escola Montseny de Breda adopta a partir del curs vinent un nou model metodològic

El canvi es farà progressivament per a fer-lo més assimilable a l'alumnat del centre

Els veïns de Breda molt interessats en el canvi de paradigma educatiu de l'escola Montseny
Els veïns de Breda molt interessats en el canvi de paradigma educatiu de l'escola Montseny | AJB
Redacció
06 de juliol del 2017
Actualitzat a les 8:32h
A partir del curs vinent l'Escola Montseny de Breda adoptarà un model metodològic diferent del seguit fins ara en la docència dels seus alumnes. Es tracta de la metodologia del Treball per projectes. Des del centre han ofert una xerrada informativa oberta a tothom al Centre Cívic per a explicar les claus d'aquesta nova manera de treballar a l'escola. Més de 200 persones van assistir-hi per conèixer aquest nou camí que prendrà el centre educatiu bredenc. A la xerrada van intervenir-hi Pilar Marés, directora de l'Escola Montseny; Daniel Helbig, cap d'estudis del centre; David Vilalta, investigador de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB i Xavier Geis, director de l'Escola de Rellinars, centre que utilitza aquest model educatiu des de la seva obertura fa 10 anys. Tots quatre van ser els encarregats d'explicar aquesta metodologia, la manera de desenvolupar-la i els objectius que es poden aconseguir a llarg termini.

El model metodològic del Treball per projectes canvia l'estructura tradicional dividida en diverses àrees d'aprenentatge i tractades de manera aïllada per una altra que organitza els continguts de manera globalitzada. Es tria una temàtica concreta que serveix com a fil conductor, enfocant-lo des d'un tractament global de les diferents àrees. Així els alumnes adquireixen els coneixements necessaris conjuntament i creativa i a través de diferents experiències. S'ajuda als alumnes a pensar per ells mateixos, fomentant la reflexió i el pensament crític, elements bàsics en el seu desenvolupament personal i intel·lectual.

El canvi es farà progressivament per a fer-lo més assimilable a l'alumnat del centre. A partir del curs vinent les quatre hores i mitja diàries lectives les dividiran en tres franges d'ora i mitja. Una d'questes franges es destinarà a seguir el mètode del Treball per projectes, en el qual s'adquiriran els coneixements de forma global realitzant un projecte concret que servirà de fil conductor. Una altra franja es dedicarà a les assignatures especialitzades: anglès, educació física i música. Aquestes àrees continuaran amb el model actual, encara que es coordinaran amb la resta dels docents per a crear sinèrgies i poder desenvolupar temàtiques que s'estiguin aprenent en un projecte concret. Per últim, l'última franja d'hora i mitja es dedicarà a tallers que reforçaran el treball de la resta del dia i completaran els projectes als quals estiguin immersos els alumnes.