Tot a punt per començar les obres del carril bici a Santa Maria de Palautordera

És previst que l'1 de juny es faci l'acte de replanteig per l'inici de les obres | la via unirà el municipi amb l'estació i tindrà una doble funcionalitat, tot donant servei tant a la mobilitat quotidiana com a la de lleure i turisme

23 de maig del 2017
Actualitzat a les 16:24h
Carretera BV-5301 per on es construirà el nou carril bici i camí de vianants
Carretera BV-5301 per on es construirà el nou carril bici i camí de vianants | AJSMP
El pròxim 1 de juny és previst que es porti a terme l'acte de replanteig de l'inici de construcció d'una via de vianants i ciclistes a la BV-5301, a Santa Maria de Palautordera i que unirà el municipi amb l'estació ferroviària. L'empresa adjudicatària és Aglomerats Girona, SA i en les darreres setmanes ja ha mantingut contactes amb l'Ajuntament de Palau i ha fet una primera visita, tant per la presentació del tècnics que tindran cura de l'obra com de la determinació de la situació dels rètols informatius. La durada de les obres es preveu entre cinc i sis mesos.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va adjudicar aquestes obres el mes de febrer passat i la via que es construirà complirà una doble funcionalitat, tot donant servei tant a la mobilitat quotidiana com a la de lleure i turisme, ja que facilitarà la connexió amb mitjans sostenibles entre l'estació del ferrocarril i el nucli urbà del municipi i els accessos al Parc Natural del Montseny. Els treballs compten amb una inversió de prop de 700.000 euros.

La nova via per a vianants i ciclistes, amb una amplada de tres metres en la major part del recorregut, tindrà una longitud de dos quilòmetres i seguirà en gran part el traçat de la BV-5301. En general, el traçat s'ha adaptat al territori de manera que es garanteixi la seguretat dels usuaris de la via i es minimitzi l'impacte ambiental i l'afectació a les edificacions i parcel·les agrícoles de l'entorn.
 
El paviment del vial per a vianants i ciclistes serà de material granular estabilitzat, tret dels encreuaments amb camins i del tram inicial, que s'asfaltaran. En determinats punts, caldrà construir murs d'escullera per contenir els talussos que es construiran per encabir la nova via. En total, s'han previst tres murs amb una longitud total de 100 metres i alçades variables fins a un màxim de 3,5 metres.