Llinars del Vallès acull la jornada pedagògica «Treball per Projectes a Secundària»

El treball per projectes ja s'aplica en alguns centres de la zona i és nombrós el professorat que mostra interès per poder aplicar-lo a les seves aules

Redacció
27 d'abril del 2017
Actualitzat a les 19:09h
Aspecte del Teatre Auditori de Llinars del Vallès que ha acollit la jornada pedagògica
Aspecte del Teatre Auditori de Llinars del Vallès que ha acollit la jornada pedagògica | CRP VO
Més de 200 professors i professores han participat aquest dimecres 26 d'abril de 2017 a les Jornades Pedagògiques "Treball per Projectes a Secundària". Es tracta d'una jornada de formació i d'intercanvi d'experiències educatives organitzada pels equips directius de secundària del Baix Montseny amb la col·laboració del CRP del Vallès Oriental III i el suport de l'Ajuntament de Llinars del Vallès.

El treball per projectes ja s'aplica en alguns centres de la zona i és nombrós el professorat que mostra interès per poder aplicar-lo a les seves aules i als seus centres.
És una metodologia, un canvi de visió educativa, en la que l'alumnat és el centre dels processos d'ensenyament i aprenentatge, amb una visió globalitzadora i transversal. Un enfocament totalment coherent amb els objectius curriculars actuals així com potenciador de la formació competencial que ha de rebre l'alumnat.

Per altra banda, s'incentiva els processos d'investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de fonts diverses, formular nous dubtes i noves preguntes així com establir relacions amb altres problemes tot treballant de manera cooperativa.

Aquesta Jornada s'ha iniciat amb una conferència de David Vilalta de la Universitat Autònoma de Barcelona i Meritxell Monteys, coordinadora pedagògica de l'Institut Montperdut, que porta per títol Què hi veiem darrera dels projectes?. A continuació s'han fet 12 presentacions d'experiències agrupades en quatre sales.

Les experiències presentades han estat:Treball per projectes al cicle d'instal·lacions elèctriques i automàtiques (Institut Giola); Atelier Box. T (Institut Pla Marcell); Projectant projectes (Institut Estrada); Projecte Nano (Institut El Sui); Projectes Til: Llengües i llenguatges (Institut Giola); Jazz Band Robòtica (Institut de Tordera); PCT! una proposta de treball per projectes transnivell (Institut Pla Marcell); Projecte Ponts (Institut Baix Montseny);  Mou-te per Lliçà d'Amunt (Institut Hepatia l'Alexandria); La geometria, el dibuix tècnic i el geogebra com expressió artística (Institut Vilamajor); Recursos per a l'aprenentatge cooperatiu (CRP Vallès Oriental III); Entre versos anda el juego (Secció Ins Can Record).