La Robotseny 2017 comença a caminar al Baix Montseny

El repte d'aquest any serà trobar solucions plantejades per les empreses relacionades amb el Packaging i logística d'emmagatzematge | En aquesta edició hi participaran 26 centres educatius del territori i hi donen suport dotze empreses a més dels ajuntaments que hi tenen representació | Per primera vegada s'inttrodueix un codi ètic

26 de gener del 2017
Actualitzat el 27 de gener a les 8:38h
Presentació del Robotseny 2017
Presentació del Robotseny 2017 | NBM

El projecte Rototseny 2017 ha començat a caminar. Aquest dimecres al vespre s'ha presentat a la sala petita de l'edifici de l'Ateneu de Sant Celoni amb una nodrida representació dels centres educatius participants, de les empreses col·laboradores i dels ajuntaments dels pobles que hi tindran representació. El repte d'aquest any serà trobar solucions plantejades per les empreses relacionades amb el Packaging i logística d'emmagatzematge.

En aquesta edició hi donen suport dotze empreses de diversos municipis de la zona com Altervac, Arkema, Givaudan, Hohner Automáticos, Hospital de Sant Celoni, Lab Circuits. M'Penta, Oxiris, Renolit, Salicru, Uquifa i Tradebe; la participació de vint-i-sis centres educatius ubicats a Breda, Campins, Gualba, Hostalric, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Esteve de Palautordera, Sant Celoni, Santa Maria de Palautordera i Vallgorguina; i deu consistoris del Baix Montseny. A la presentació, l'alcalde Francesc Deulofeu va destacar que "projectes com Robotseny enforteixen el treball en xarxa dels municipis del Baix Montseny i apropen el teixit empresarial a les escoles de l'entorn per afavorir l'èxit escolar de l'alumnat".

Com és sabut, el Robotseny és un projecte a nivell comarcal del Baix Montseny que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l'objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits. Per fer possible aquest treball, el primer trimestre del curs, 43 professors i professores dels centres educatius del Baix Montseny s’han format en robòtica en el marc del pla de formació de zona del Centre de Recursos Pedagògics.
 
Una de les finalitats és introduir el pensament computacional i la robòtica dins el curríuculum i l'horari lectiu de l'alumnat i promocionar el torneig Robotseny com una jornada d'intercanvi i mostra. Com a eines per treballar aquests aspectes s'ensenya a programar robots i a dissenyar-los. Hi poden participar els alumnes dels centres educatius del Baix montseny des de 5è de primària fins a Batxillerat i Cicles.

Com en les edicions anteriors la participació de l'alumnat es dividirà en dues categories. Per una banda el Robotseny Kids adreçada als nois i noies de 5è, 6è de primària i 1r i 2n d'ESO. I per altra banda, la Robotseny High una competició oberta que va destinada a alumnes de segon cicle d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

Codi ètic

Per primera vegada des que l'any 2015 es va posar en marxa la Robotseny s'ha introduït un codi ètic. Bàsica diu que la Robotseny és un aprenentatge i tots són guanyadors. Insta a compartir el que s'ha après amb la resta de companys i escoles. També posa en valor el respecte als companys del propi equip i de la resta d'equips. De la mateixa manera que deixa clar que el mestre/professor és només un guia. No ha de construir ni programar els robots.

Tanmateix diu que la Robotseny ha de serr un projecte de centre i ha d'estar integrat com a tal. S'ha de treballar a dins de l'aula i ha darribar a tots els alumnes. Especifica que el projecte Robotseny és un projecte del territori que ha de servir per conèixer de més aprop tots els ens que hi intervenen: centres educatius, empreses, ajuntaments i d'altres institucions.

Finalment, diu que la jornada final "Torneig Robotseny" no és una competició. És una mostra dels aprenentatges fets durant tot el projecte.
 

Robotseny Foto: Jordi Purtí