El Baix Montseny gaudeix amb la Robotseny celebrat a Sant Celoni

Redacció
12 de juny del 2016
Actualitzat el 26 de gener del 2017 a les 16:25h
Alumnes de l'escola Montseny de Breda posant a punt el robot.
Alumnes de l'escola Montseny de Breda posant a punt el robot. | Jordi Purtí

Treballar la robòtica a través d'un centre d'interès que enguany ha estat el de la mobilitat al Baix Montseny era el repte que tenien els alumnes de 5è de primària fins a 2n d'ESO divisits en grups de primària i secundària de dinou escoles de nou municipis de la comarca que han participat en la modalitat Kids del Robotseny i que ha tingut lloc aquest dissabte a la plaça de la Vila Sant Celoni.

L'objectiu era que els alumnes, treballant en grups, investiguessin sobre la mobilitat a la comarca del Baix Montseny, i en la jornada d'aquest dissabte exposar-ho des del seu punt de vista crític, tot oferint solucions innovadores i reals. El fet de plantejar el tema de la mobilitat és perquè es considera que "Les vies de comunicació són un punt clau pel desenvolupament del territori, a nivell empresarial, personal o turístic. El Baix Montseny no n'és una excepció".

Els alumnes havien d'analitzar un problema relacionat amb la mobilitat i proposar solucions innovadores
. Regularització de semàfors, carrers més amples, utilització de vehicles alternatius o compartir els cotxes han estat algunes de les solucions que l'alumnat del Baix Montseny han aportat i que després amb els robots que ells mateixos havien construït havien de poder demostrar aquestes solucions.

A la tarda va ser el moment  pels alumnes de batxillerat que van demostrar les seves habilitats creant robots ballarins, rastrejadors i combats de sumo.

El Robotseny també té l'objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits. Com a eines per treballar aquests aspectes s'ensenya a programar robots i a dissenyar-los. En total van participar-hi noranta-cinc robots de tot el Baix Montseny. El projecte es desenvolupa a l'aula i té una posada en escena en forma de torneig al final del curs.