09
de juny
del
2016
Actualitzat
a la
13:13h
La regidoria d'Educació d'Arbúcies i Sant Hilari han firmat un conveni de col·laboració per compartir un recurs educatiu: el Programa de Formació i Integració Montseny-Guilleries (PFI). Es tracta d'un curs d'un any acadèmic adreçat a joves de 15 a 22 anys de tota la comarca que no disposen del Graduat en Educació Secundària ni de l'accés a Cicles Formatius i que actualment s'imparteix a l’edifici de Can Delfí d'Arbúcies.
El curs combina la docència i l'acompanyament acurat de l'alumne. L'objectiu d'aquest curs és donar eines perquè la joventut de la comarca de la Selva pugui obtenir la titulació que li permetrà l'accés a Cicles Formatius Grau Mig o Graduat en Educació Secundària i/o integrar-se en l'àmbit laboral i defugir així del risc d'exclusió social.
S'inicia així una nova etapa en que els dos municipis s'uneixen per optimitzar els recursos del territori, zona Selva 1, i fer força per tornar a demanar al departament d'Ensenyament que aquest curs deixi de ser municipal i passi a ser reglat. Actualment no ho és i això implica que no rep cap suport de finançament per part de la Generalitat i que l'alumnat no pugui ser avaluat pel centre i hagi d'anar a fer els exàmens a instituts de la comarca.
Els resultats de l'escola mostren un percentatge d'entre el 40 i 50 per cent d'aprovats. Aquestes xifres són molt acceptables si considerem que la major part dels alumnes posseeixen, en bona part, un historial de fracàs escolar que fa difícil que tornin per si mateixos a la vida acadèmica. És per aquest motiu que, després de l'èxit d'aquests anys, es reivindica la regulació del curs amb el convenciment que, d'aquesta manera s'aconseguirien encara millors resultats.
El curs combina la docència i l'acompanyament acurat de l'alumne. L'objectiu d'aquest curs és donar eines perquè la joventut de la comarca de la Selva pugui obtenir la titulació que li permetrà l'accés a Cicles Formatius Grau Mig o Graduat en Educació Secundària i/o integrar-se en l'àmbit laboral i defugir així del risc d'exclusió social.
S'inicia així una nova etapa en que els dos municipis s'uneixen per optimitzar els recursos del territori, zona Selva 1, i fer força per tornar a demanar al departament d'Ensenyament que aquest curs deixi de ser municipal i passi a ser reglat. Actualment no ho és i això implica que no rep cap suport de finançament per part de la Generalitat i que l'alumnat no pugui ser avaluat pel centre i hagi d'anar a fer els exàmens a instituts de la comarca.
Els resultats de l'escola mostren un percentatge d'entre el 40 i 50 per cent d'aprovats. Aquestes xifres són molt acceptables si considerem que la major part dels alumnes posseeixen, en bona part, un historial de fracàs escolar que fa difícil que tornin per si mateixos a la vida acadèmica. És per aquest motiu que, després de l'èxit d'aquests anys, es reivindica la regulació del curs amb el convenciment que, d'aquesta manera s'aconseguirien encara millors resultats.