Els empresaris turístics del Montseny també aposten per una nova comarca

Consideren que la comarca del Baix Montseny solucionaria el problema d'haver de dependre d'administracions diferents

Redacció
19 de febrer del 2016
Actualitzat el 21 de febrer a les 20:05h
Joan Lluís Rojas, president de l'Associació de Turisme Montseny.
Joan Lluís Rojas, president de l'Associació de Turisme Montseny. | Jordi Purtí

Joan Lluís Rojas, president de l'Associació de Turisme Montseny. Foto: Jordi Purtí


L'Associació de Turisme Montseny, que engloba una setantena d'establiments i negocis, també aposta per la creació de la comarca del Baix Montseny amb l’objectiu de poder vendre el Montseny com un únic producte. El sector considera que és molt complicat poder tirar endavant projectes quan el Parc Natural del Montseny depèn de dues diputacions i tres comarques diferents i tothom fa accions diferents de promoció.

En aquest sentit, el president de l'Associació, Joan Lluís Rojas, diu que el Montseny s’ha de promocionar d’una manera específica ja que la clientela que visita el Parc no és pas la mateixa que fa un turisme de compres o que va a Montmeló al Circuit de Barcelona-Catalunya. Per això considera que la solució passa per crear la comarca del Baix Montseny.

D'altra banda, el sector turístic del Montseny des de fa temps està treballant per captar un turisme sostenible que faci activitats de muntanya i que s'allotgin al Parc durant tot l'any i no pas només els caps de setmana o a la tardor quan hi ha bolets i castanyes, ja que consideren que els visitants que no pernocten no formen pasrt d'un turisme sostenible. Per això, els esforços es destinen a poder captar turistes del centre d'Europa que visiten Barcelona.