La línia d'alta velocitat entre Barcelona i França supera els 2 milions de passatgers

La xifra suposa un creixement del 7,6% respecte el primer any del servei, el 2014, quan es van transportar 1,85 milions de persones

Redacció
20 de desembre del 2015
El tren d'alta velocitat al seu pas per Santa Maria de Palatordera
El tren d'alta velocitat al seu pas per Santa Maria de Palatordera | Ramon Arabia

El tren d'alta velocitat al seu pas per Santa Maria de Palatordera Foto: Ramon Arabia


L'alta velocitat entre Catalunya i França ha tancat el seu segon any en funcionament amb més de 2 milions de viatgers, un 7,6% més que l'any passat. D'aquests, 865.000 són viatgers que han creuat la frontera entre Catalunya i França i la resta es tracta de passatgers que han utilitzat la línia per fer trajectes interns dins de cada un dels dos territoris. Amb 217.383 persones, la connexió entre Barcelona i París és un dels eixos principals.

La connexió que ha crescut més aquest any, però, és el que enllaça Barcelona i Lió amb un increment del 25% respecte el mateix període de l'any passat. La majoria dels clients que utilitza els trens internacionals de la línia Renfe-SNCF en Cooperació són parelles o famílies que viatgen per oci.

Aquest dissabte, les dues empreses han volgut celebrar el seu segon aniversari amb un viatge entre Barcelona i Narbona. Durant l'hivern, cinc freqüències connecten Catalunya i França amb trens directes d'alta velocitat, sis a la primavera i fins a set durant la temporada d'estiu per donar resposta a l'increment de la demanda.

En total, la línia connecta 21 ciutats: Madrid, Saragossa, Tarragona, Barcelona, Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Agde, Seta, Montpeller, Carcassona, Tolosa, Nimes, Avinyó Ais de Provença, Marsella, Valença, Lió i París.