Consells per córrer per la platja sense lesions ni sobrecàrregues

Fer esport a la sorra afavoreix la circulació i redueix l'estrès

per Europa Press, 18 de juny de 2015 a les 11:53 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de juny de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Foto: Flickr: John Steven Fernandez


El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit aquest dijous que córrer per la platja pot provocar sobrecàrregues i lesions a les cames i els peus, en cas que es faci amb molta freqüència. 


Els desnivells obliguen a carregar més una cama que l'altra. Encara que les lesions més comuns són esquinços al turmell i dolor a l'arc del peu o al taló, els podòlegs expliquen que córrer "amb moderació" o caminar per la platja "pot ser saludable perquè millora la circulació sanguínia, allibera l'estrès i tonifica els músculs":

1. Establir recorreguts d'anada i tornada per fer treballar les dues cames per igual i evitar sobrecàrregues. 


2. No és recomanable córrer per la sorra si la persona té problemes articulars o debilitat als tendons. 

3. És millor córrer descalç per la sorra humida, ja que és més compacta, mentre que les zones toves són més inestables i augmenten el risc de torçades. 


4. En cas que es vulgui córrer amb bambes, es recomana que tinguin una sola més fina que la que s'utilitza per córrer per asfalt. 

5. Fer esport a la sorra requereix un treball més intens. Per això, cal evitar esforços per evitar sobrecàrregues. 


Córrer o caminar per la platja té molts beneficis pel sistema cardiovascular perquè "afavoreix la seva reactivació a través del contacte de la pell amb la sorra, i es renova el flux sanguini, evitant la inflamació dels turmells o l'aparició de varius". 

També afavoreix la relaxació i allibera l'estrès, a causa de l'estimulació dels punts nerviosos localitzats als peus. Finalment, la resistència extra que suposa passejar per la sorra i els minerals que conté, com el iode, contribueixen a tonificar els músculs. 

 

Participació