Abertis renova les àrees de servei a l'AP-7 i l'AP-2

De cara als desplaçaments d'aquesta Setmana Santa, ja s'ha posat en servei la nova àrea del Montseny

Redacció
01 d'abril del 2015
Actualitzat a les 9:59h
L'àrea de servei de l'Empordà, a l'AP-7, ja ha estat renovada
L'àrea de servei de l'Empordà, a l'AP-7, ja ha estat renovada
Abertis Autopistes i Àrees ultimen la fase final del pla de renovació de les àrees de servei de les autopistes, que suposa la reforma d'un total de 17 instal·lacions en les vies AP-7, AP-2 i AP-68. Aquest projecte té la finalitat de transformar el concepte de servei al client mitjançant el redisseny, la millora i la modernització d'aquests espais, incorporant serveis de valor afegit, com ara wifi gratuït, una nova oferta gastronòmica, zones infantils millorades, 'vending' d'última generació , un nou concepte de zona de banys i, en general, oferint una nova imatge i una millor experiència d'usuari.

El projecte de renovació de les àrees de servei es va iniciar el 2011 amb la remodelació de les àrees de l'autopista AP-68 (Saragossa-Bilbao). A Catalunya, de cara als desplaçaments d'aquesta Setmana Santa, ja s'han posat en servei les noves àrees de Empordà i Montseny, al Vallès Oriental -a l'AP-7-, i Lleida -a l'AP-2-, mentre que a l'Aragó s'acaba d'inaugurar l'àrea de Monegros -també a l'AP-2-. Així mateix, està previst que d'aquí a uns mesos estiguin reformades les àrees de la Jonquera, la Selva i Montcada (AP-7). El pla, en la seva totalitat, representa una inversió de 12.780.000 d'euros per part d'Àrees.

Aquest projecte respon als nous hàbits i necessitats dels conductors i clients de les autopistes. Prèviament a la implantació d'aquest pla, Abertis Autopistes i Àrees van realitzar un estudi en profunditat de les diferents àrees de servei per adaptar l'oferta de cadascuna d'elles als nous hàbits dels usuaris habituals.

Àrees continua implantant la seva marca pròpia, Airea, que transforma les àrees de servei amb un disseny completament renovat, incorporant productes regionals, entre altres prestacions de valor afegit. D'altra banda, el pla manté l'aposta per la col·laboració amb marques de restauració conegudes, algunes de les quals han tingut molt bona acollida, com Burger King i Il Caffè di Roma en les àrees de la Selva i el Vallès.

Dispositiu especial d'autopistes per Setmana Santa

Així mateix, Abertis Autopistas activarà un dispositiu especial de trànsit amb motiu de la Setmana Santa amb l'objectiu de facilitar i donar cobertura als desplaçaments per la seva xarxa viària. El pla preveu, entre altres mesures, reforçar els recursos per oferir un millor servei al client, especialment en les operacions sortida i retorn.

Aquestes mesures s'afegeixen a les que també preveu adoptar el Servei Català de Trànsit (SCT), entre elles la restricció de circulació de vehicles de transport de mercaderies de més de 7,5 tones de massa màxima autoritzada (MMA) i del conjunt de vehicles de qualsevol MMA en determinats trams, hores i dies, així com obertura i tancament de carrils addicionals.

Abertis Autopistes recomana informar-se de l'estat del trànsit abans d'iniciar el viatge. Els clients poden consultar a www.autopistas.com i al compte de twitter @infoautopista, a més de la informació del trànsit en temps real, els nivells de Servei dels diferents trams de la xarxa. Així mateix, es recomana als usuaris planificar els seus desplaçaments i intentar evitar les hores en què es preveu una major afluència de trànsit.