El Grup Parlamentari d'ICV-EUiA torna a exigir solucions a la C35

Aquest dimecres han presentat una nova proposta de resolució a la Comissió de Territori i Sostenibilitat exigint un calendari d'actuacions per executar els projectes ja aprovats

Redacció
31 d'octubre del 2014
Actualitzat a les 17:02h
Carmen Montes, regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Sant Celoni
Carmen Montes, regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Sant Celoni | Jordi Purtí

La C35 suporta cada dia una mitjana de 20.000 vehicles Foto: Jordi Purtí

 

El Grup Parlamentari d'ICV-EUiA ha fet aquest dimecres 29 d'octubre una nova proposta de resolució referida a la C35 a través de la qual s'insta el Govern de la Generalitat que es doni resposta i solució definitiva a les continues gestions i demandes que es fan des de fa temps. Aquesta ja és la tercera proposta de resolució que fan els ecosocialistes demanant que s'acabi amb la problemàtica que pateixen els usuaris de la C35 en els seus trams de Sant Celoni, La Batllòria, Gualba i Riells i Viabrea i per això han demanat a la Comissió de Territori i Sostenibilitat un calendari i pressupost d'actuacions. ICV-EUiA ja havia fet gestions en aquesta direcció el 12 de desembre de 2013 i el 25 de març de 2014.

En l'exposició de motius de la proposta, signada per la la portaveu del grup, Dolors Camats i els diputats Salvadors Milà i Marc Vidal, recorden una vegada més el nombre de víctimes, algunes de les quals mortals, en els darrers cinc anys i que tot plegat es produeix en una via en la qual hi circulen al voltant de 20.000 vehicles diaris i que en hores punta pateix un problema de saturació "per culpa de la mancança d'infraestructures i a la carèwncia d'una òptima distribució de la mobilitat dins la C35 i els seus accessos". En aquest sentit, el Grup Parlamentari d'ICV-EUiA insisteixen que calen actuacions urgents que millorin la seva fluïdesa i seguretat".

Actuacions pendents

Tanmateix, es fa esment de quatre projectes pels quals s'exigeix fer una programació de l'execució. Es tracta de la rotonda de la Porta de Llevant en el punt quilomètric 57,530 i el projecte de Millora local de seguretat viària des del punt quilomètric 56,500 al 51,100 que inclou la formació de carrils centrals de gir i valorar la possibilitat d'un pas inferior de vianants.

També s'inclou la redacció de l'estudi previ de Desdoblament de la C35 des del quilòmetre 49,800 fins al 57,200 en el tram de Vilalba Sasserra-Sant Celoni preveient el desdoblament del tronc i la formació de calçades laterals en tota la longitud de la travessa. Finalment, s'ha impulsat la redacció d'un estudi de viabilitat de la formació de rampes al pas inferior existent al quilòmetres 62 de la carretera.

D'altra banda, ICV-EUiA, amb el suport de partits i sindicats, va impulsar dissabte passat una manifestació exigint millores de seguretat a la C35 que va aplegar prop de 150 persones. Des d'aquesta formació política es queixen que malgrat totes les gestions fetes i les resolucions aprovades per unanimitat no s'hagin portat a terme les millores.
 

Carmen Montes, regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Sant Celoni Foto: Jordi Purtí