Neix a Sant Celoni el projecte Robotseny

Ha atret l'atenció del Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa i té la implicació de totes les escoles del municipi i la col·laboració de set empreses

per Redacció , Sant Celoni, 17 d'octubre de 2014 a les 16:07 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Robostseny

Sant Celoni Robotseny, el nou projecte d’innovació educativa en l’àmbit científic i tecnològic que aquest curs ha engegat a Sant Celoni ha atret l’atenció del Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE). Aquest dilluns 13 d’octubre, dos dels seus tècnics van visitar el municipi per conèixer de primera mà Robotseny, nascut de les inquietuds de dos professors, un de l’escola Josep Pallerola i Roca i un altre de l’Institut Baix Montseny, amb l’objectiu d’inspirar als joves l’interès per la ciència i la tecnologia, promovent les competències científiques, matemàtiques i tecnològiques i l’esperit d’innovació i creativitat per mitjà de la robòtica com a metodologia educativa.
El projecte implementarà la robòtica a les aules de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO, i compta amb la col·laboració de 7 empreses del territori: Renolit Ibérica, Uquifa, Givaudan Ibérica, Salicrú, Oxiris Chemicals, Hospital de Sant Celoni i MC Mecánica.

 
Formació de professors


Per poder tirar endavant el projecte ha estat bàsica la implicació del professorat de totes les escoles del municipi. Abans de l’inici del treball a les aules, durant els mesos d’octubre i novembre, 22 mestres estan rebent formació setmanal, relacionada en el projecte científic i el desenvolupament del robot. El mes de juny, tindrà lloc un torneig entre escoles que permetrà compartir coneixements i generar una competència amistosa que motivi l’alumnat.
 

Els tècnics del CESIRE van valorar la transversalitat del projecte que treballa totes les competències bàsiques del currículum (lingüística, artística, digital, matemàtica, aprendre a aprendre, autonomia, coneixement i interacció amb el món físic i social i ciutadana) i ho fa amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu i col·laboratiu; i sobretot van destacar “la implicació i formació del professorat de totes les escoles de Sant Celoni que incideix tant aspectes tècnics de robòtica com en metodologia de treball a l’aula” com una de les claus de l’èxit del projecte. També van anunciar que des de la seva web enllaçaran el projecte i la seva voluntat de donar a conèixer Robotseny a la fira Robolot i al fòrum de Competències Bàsiques, a més de publicar algun article en alguna revista especialitzada.

Projecte de poble

La regidora de Cultura i Educació, Júlia de la Encarnación va voler incidir en què “és un projecte del qual, com a municipi, ens podem sentir molt satisfets, ja que la proposta sorgeix de dos mestres de Sant Celoni, ells detecten la necessitat i prenen la iniciativa i hi està implicada tota la comunitat educativa, amb mestres de totes les escoles que ja s’estan formant. Es tracta “d’un projecte de poble on s’implica el teixit empresarial, la inspecció educativa, el Centre de Recursos Pedagògics i l’Ajuntament.  Robotseny  fa realitat el proverbi africà que diu que per educar un nen fa falta una tribu sencera, és a dir, fa falta tota la societat. En aquest sentit, el municipi passa a ser un agent educatiu eficaç”, assenya la regidora.

 

Participació