Oposició de Promoció del Transport Públic a ampliar a un quart carril l'AP-7 a Sant Celoni

Demana invertir en l'autopista ferroviària, una nova línia, la R80, connectaria Reus i Girona amb un tren cada hora

El MITMA vol construir un quart carril a l'AP-7 entre Sanbt Celoni i Montornès
El MITMA vol construir un quart carril a l'AP-7 entre Sanbt Celoni i Montornès | Gemma Sànchez / ANC
Redacció
28 de juliol del 2022
Actualitzat a les 10:24h
La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) s'oposa a la proposta de l'Estat d'invertir 255 MEUR en crear un quart carril en dos trams de l'autopista AP-7, concretament en 23 km entre Martorell i Vilafranca del Penedès i en 22 entre Sant Celoni i Montornès del Vallès. El col·lectiu considera la decisió "d'equivocada i ambientalment nefasta" en tractar-se d'un "pedaç" que farà d'efecte crida, de manera que alleugerirà la congestió de vehicles privats temporalment. En el seu lloc, plantegen l'alternativa de destinar els diners a finançar en 10 anys la creació de la línia ferroviària R80, circularia entre Reus i Girona a través del Penedès i el Vallès, connectant amb temps competitius a més de 3 milions de persones.
 
"Des de PTP instem a la Generalitat a oposar-se a l'ampliació de carrils i a exercir les seves competències per crear la línia de trens regionals R80, una de les propostes de nou servei dels treballs «Tic Tac Tren: Proposta de servei ferroviari cadenciat integrat i Objectiu Tren 2024»", assenyalen en un comunicat. A la vegada, insten també al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) a accelerar l'execució d'inversions per a fer competitiu el transport de mercaderies en tren a l'eix del corredor mediterrani, paral·lel a l'AP-7, i a fer-ho de tal forma que el transport de passatgers i el de mercaderies en tren no hagin de competir entre si a causa de la limitada capacitat de la infraestructura.