L'aposta ferma del Vallès Oriental per desenvolupar un
turisme sostenible i de qualitat ha fet que el
Consorci Besòs Tordera, juntament amb el
Consell Comarcal del Vallès Oriental, hagin presentat, davant el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, un projecte per afavorir el
trànsit de vianants i bicicletes a les conques del riu Besòs i el riu Tordera i així optar a la convocatòria del 2022 dels fons Next Generation.
Ja en l'anterior convocatòria es va presentar un projecte més global, però no es va obtenir finançament. En aquest ocasió, s'ha presentat
una part concreta del projecte global de les conques i s'ha adaptat als requisits que es persegueixen.
Aquest projecte respon a la necessitat de crear un
marc territorial adequat per a l'explotació de les potencialitats del patrimoni natural i cultural de forma responsable, integrant la sostenibilitat en la gestió perquè el desenvolupament turístic del territori, l'anomenat slow tourism, es realitzi en coherència amb els valors ambientals, socials i culturals de l'entorn.
Aquest projecte, permetria
millorar la connexió amb un dels principals públics objectius de la comarca, les persones que viuen a
Barcelona i rodalies, i posar encara més en valor el patrimoni cultural, social, històric i gastronòmic de les conques, oferint rutes per al gaudi de la ciutadania i per a una mobilitat més sostenible.