11
d'abril
del
2022
Actualitzat
a les
15:44h
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha tret a licitació les obres d'execució del projecte constructiu de conversió de catenària flexible a rígida en l'àmbit de la bifurcació de Sagrera, amb afectació a Sant Celoni. El preu de sortida és de 548.416,35 euros.
La finalitat del contracte és adequar la catenària flexible actual a la futura catenària rígida a la sortida del túnel del Clot fins a la catenària rígida de la Nova Estació de Sagrera. El projecte futur de la nova estació de Sagrera contempla la instal·lació de la nova catenària rígida des dels PKs 110 + 752 i 110 + 747 A PKs creixent de les vies de Sant Celoni i des dels PKs 110 + 752 i 110 + 747 de les vies direcció Mataró. La catenària rígida actual acaba en els PK 110 + 380 de la línia de Mataró i PKs 110 + 564 de la línia de Sant Celoni, la qual cosa generarà noves transicions de catenària convencional a rígida.
Això generarà, segons indica ADIF, una situació no desitjada en més de 200 metres en les vies de Sant Celoni i de 400 metres en les de Mataró, a l'interior del túnel del Clot, ja que conviuen conjuntament catenàries convencionals i rígides, amb zones de transició a banda i banda i amb la dificultat afegida de l'ajust de les mateixes i sobretot la problemàtica que podria existir en les fuites de via afectats, on hi hauria diferents tipus de catenària, que poden dificultar i implicar seriosos problemes al manteniment de la línia de contacte i desequilibris en les agulles de la línia aèria de contacte.
La finalitat del contracte és adequar la catenària flexible actual a la futura catenària rígida a la sortida del túnel del Clot fins a la catenària rígida de la Nova Estació de Sagrera. El projecte futur de la nova estació de Sagrera contempla la instal·lació de la nova catenària rígida des dels PKs 110 + 752 i 110 + 747 A PKs creixent de les vies de Sant Celoni i des dels PKs 110 + 752 i 110 + 747 de les vies direcció Mataró. La catenària rígida actual acaba en els PK 110 + 380 de la línia de Mataró i PKs 110 + 564 de la línia de Sant Celoni, la qual cosa generarà noves transicions de catenària convencional a rígida.
Això generarà, segons indica ADIF, una situació no desitjada en més de 200 metres en les vies de Sant Celoni i de 400 metres en les de Mataró, a l'interior del túnel del Clot, ja que conviuen conjuntament catenàries convencionals i rígides, amb zones de transició a banda i banda i amb la dificultat afegida de l'ajust de les mateixes i sobretot la problemàtica que podria existir en les fuites de via afectats, on hi hauria diferents tipus de catenària, que poden dificultar i implicar seriosos problemes al manteniment de la línia de contacte i desequilibris en les agulles de la línia aèria de contacte.