Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dimecres 22 de desembre
Hostalric ha rebut la visita institucional de la
consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya,
Laura Vilagrà. La trobada tenia com a objectiu avaluar de primera mà l'estat d'execució de les obres d'arranjament que l'Ajuntament ha dut a terme al llarg dels darrers mesos en diferents punts del municipi per a resoldre els importants desperfectes que el
temporal Gloria va provocar a la vila durant el mes de gener del 2020.
En aquest sentit, les obres d'arranjament s'han dut a terme al carrer
Turó de l'Home, al carrer
Bonaventura Codina i al
camí dels Ollers. Als carrers Turó de l'Home i Bonaventura Codina les actuacions han finalitzat al llarg dels darrers mesos; mentre que en el cas del camí dels Ollers, els treballs finalitzaran pròximament. L'actuació en aquests tres punts, a més, ha estat possible gràcies al finançament del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya; a qui el consistori posa en valor la seva implicació i col·laboració.
La visita ha començat amb la signatura del Llibre d'Honor de l'Ajuntament a càrrec de la consellera a la
Torre dels Frares; i a continuació, la comitiva s'ha desplaçat fins al talús de
Can Llensa -on l'Ajuntament també hi ha dut a terme tasques de reposició i millora del talús sud-est del pàrquing, erosionat degut a fortes pluges-, el camí dels Ollers i el carrer Bonaventura Codina.
Nil Papiol, alcalde d'Hostalric, explica que "políticament hem fet un esforç molt gran des de l’Ajuntament per a poder reparar al més aviat possible els estralls que va provocar el temporal Gloria a la vila i per a aprovar protocols de seguretat que ens permetin fer front a eventualitats com aquesta de forma òptima i resolutiva".
Nil Papiol, a més, afegeix que "queda demostrat que en moments de necessitat les institucions responen. S'ha d'agrair molt el compromís de la
Diputació de Girona i de
Generalitat de Catalunya per a resoldre les afectacions del temporal".
Restriccions per la Covid-19
Per la seva banda, la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, avança que el Govern mantindrà les
restriccions anunciades aquesta setmana encara que la resta de l'Estat no n'apliqui. La consellera assegura que la Generalitat han volgut ser "seriosos" i "combatre" la
sisena onada del coronavirus després de viure uns dies amb un nombre de contagis i ingressos hospitalaris elevats. Vilagrà considera que les restriccions catalanes com ara la limitació de deu persones en les reunions permeten que "ningú passi sol aquest Nadal". Tot i així, la consellera ha avançat que vetllaran perquè la gent gran i les persones vulnerables no es quedin sols en aquestes festes.
Vilagrà ha recordat que la sisena onada d'aquesta pandèmia ha obligat a molts països europeus a adoptar "
mesures dràstiques" en les últimes setmanes. A Catalunya, els efectes d'aquesta sisena onada han arribat més tard que en d'altres punts com ara el Regne Unit, Alemanya o els Països Baixos. Malgrat tot, després de veure com s'enfilen els
contagis, i també les
hospitalitzacions, han obligat al Govern a prendre mesures abans no arribin les festes de
Nadal.