integració social

Sant Hilari Sacalm aposta pel Projecte Rossinyol per primer any

Mentors de la Universitat de Girona donaran suport a infants de l’escola Guilleries

per Redacció, Sant Hilari Sacalm, Catalunya | 26 de novembre de 2021 a les 15:12 |
Acte de presentació del Projecte Rossinyol a la sala de Plens de l'ajuntament de Sant Hilari Sacalm | Aj Sant Hilari Sacalm
Per primer any, Sant Hilari Sacalm forma part del projecte social Rossinyol, un programa que té com a objectiu afavorir la integració, social i lingüística dels alumnes mentorats i fer créixer les expectatives educatives i formatives. Tres mentors, que són estudiants de la Universitat de Girona, acompanyaran al llarg d'aquest curs escolar a tres alumnes de l'Escola Guilleries. Ho faran compartint estones d'estudi, cultura i lleure fora de les aules.

A l'acte de presentació, que es va fer aquest dimecres a la Sala de Plens, hi van assistir l'alcalde, Joan Ramon Veciana; la regidora d'Educació, Georgina Vilà; la tècnica de Ciutadania i del Pla Educatiu d'Entorn, Maite Irazola; la directora de l'Escola Guilleries, Mònica Casado; la tècnica integradora social, Alba Amaia; l'Assessora en Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social (LIC) del Departament d'Educació, Anna Garriga; la tècnica de suport del projecte Rossinyol de la Universitat de Girona, Jèssica López; la tècnica de suport del Pla Educatiu d'Entorn, Olga Rico; i els mentors i mentorats.


Aquest projecte de mentoria és una de les novetats del Pla Educatiu d'Entorn al municipi per al curs 2021-2022. Serà el segon curs que Sant Hilari Sacalm compta amb aquest programa de corresponsabilització educativa entre el Departament d'Educació, l'Ajuntament de Sant Hilari, entitats locals i diferents agents socials implicats. Es tracta d'un projecte adreçat a infants i joves de 0 a 18 anys dels centres educatius públics i privats concertats del municipi, amb especial atenció als sectors més fràgils i vulnerables.

Les accions que ja s'han dut a terme són els tallers d'estudi assistit per detectar necessitats, la figura de suport a l'escolarització, un club de lectura per promoure l'hàbit de lectura entre els nens i nenes que no el tenen adquirit o la creació de la borsa de traductores per acompanyar les famílies nouvingudes als centres educatius.


A part de les iniciatives esmentades, més relacionades amb l'aprenentatge acadèmic, també s'ha impulsat un projecte d'incorporació al lleure. S'han fet entrevistes amb diferents famílies, seleccionades segons criteris de vulnerabilitat social i cultural i amb les entitats que participen al Pla Educatiu d'Entorn. A Sant Hilari hi haurà disset nois i noies que gràcies a les beques atorgades faran futbol, bàsquet, música, art, natació i gimnàstica rítmica.
 

 

Participació