Transport públic flexible a diversos municipis del Baix Montseny

Començarà a operar a Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor a partir del primer trimestre de 2022

Canvis en el transport a demanda a partir del primer trimestre de 2022
Canvis en el transport a demanda a partir del primer trimestre de 2022 | AMTU
Redacció
19 de novembre del 2021
Actualitzat a les 12:56h
Els serveis de transport a demanda que gestiona l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) començaran a operar-se a través de la plataforma Flexitransport Catalunya a partir del primer trimestre de 2022. Així ho ha afirmat el responsable d'Estudis i Projectes de l'AMTU, Carles Labraña, en una presentació a l'Smart City Expo, que se celebra a la Fira Barcelona Gran Via. Flexitransport Catalunya és la plataforma que l'AMTU ha desenvolupat per fer un pas endavant en el transport a demanda i evolucionar cap al transport flexible, és a dir, un transport en el qual les reserves es poden fer poc abans de l'hora del servei, i on els recorreguts es configuren en temps real. D'aquesta manera, l'usuari ja no ha d'estar pendent d'horaris prefixats ni parades establertes.

Labraña ha explicat que el pas dels serveis de transport a demanda a serveis de transport flexible es produirà en 3 fases. La primera de totes, entre gener i març del 2022, quan els serveis de l'AMTU passaran a gestionar-se a través de la plataforma Flexitransport Catalunya. Actualment, l'associació gestiona deu serveis de transport a demanda: els dels ajuntaments de Pineda, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes, Terrassa (L12 Flex), i el del Consell Comarcal del Berguedà.

Entre abril i juny, s'hi inclourà també una centraleta virtual, nous sistemes de ticketing i una planificació multimodal dels viatges.

A partir de juliol 2022, la plataforma ja permetrà fer pagaments a través de l'app Flexitransport Catalunya, i inclourà un sistema d'abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, estarà preparada per ser integrada en altres serveis de mobilitat.

La presidenta de l'AMTU, Aurora Carbonell, està convençuda que "la conversió dels serveis de transport a demanda en transport flexible revolucionarà la manera de moure'ns per les ciutats, perquè canviarà completament la concepció que hem tingut fins ara del transport públic".