19
de novembre
del
2021
Actualitzat
a les
12:56h
Els serveis de transport a demanda que gestiona l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) començaran a operar-se a través de la plataforma Flexitransport Catalunya a partir del primer trimestre de 2022. Així ho ha afirmat el responsable d'Estudis i Projectes de l'AMTU, Carles Labraña, en una presentació a l'Smart City Expo, que se celebra a la Fira Barcelona Gran Via. Flexitransport Catalunya és la plataforma que l'AMTU ha desenvolupat per fer un pas endavant en el transport a demanda i evolucionar cap al transport flexible, és a dir, un transport en el qual les reserves es poden fer poc abans de l'hora del servei, i on els recorreguts es configuren en temps real. D'aquesta manera, l'usuari ja no ha d'estar pendent d'horaris prefixats ni parades establertes.
Labraña ha explicat que el pas dels serveis de transport a demanda a serveis de transport flexible es produirà en 3 fases. La primera de totes, entre gener i març del 2022, quan els serveis de l'AMTU passaran a gestionar-se a través de la plataforma Flexitransport Catalunya. Actualment, l'associació gestiona deu serveis de transport a demanda: els dels ajuntaments de Pineda, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes, Terrassa (L12 Flex), i el del Consell Comarcal del Berguedà.
Entre abril i juny, s'hi inclourà també una centraleta virtual, nous sistemes de ticketing i una planificació multimodal dels viatges.
A partir de juliol 2022, la plataforma ja permetrà fer pagaments a través de l'app Flexitransport Catalunya, i inclourà un sistema d'abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, estarà preparada per ser integrada en altres serveis de mobilitat.
La presidenta de l'AMTU, Aurora Carbonell, està convençuda que "la conversió dels serveis de transport a demanda en transport flexible revolucionarà la manera de moure'ns per les ciutats, perquè canviarà completament la concepció que hem tingut fins ara del transport públic".
Labraña ha explicat que el pas dels serveis de transport a demanda a serveis de transport flexible es produirà en 3 fases. La primera de totes, entre gener i març del 2022, quan els serveis de l'AMTU passaran a gestionar-se a través de la plataforma Flexitransport Catalunya. Actualment, l'associació gestiona deu serveis de transport a demanda: els dels ajuntaments de Pineda, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni de Vilamajor i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes, Terrassa (L12 Flex), i el del Consell Comarcal del Berguedà.
Entre abril i juny, s'hi inclourà també una centraleta virtual, nous sistemes de ticketing i una planificació multimodal dels viatges.
A partir de juliol 2022, la plataforma ja permetrà fer pagaments a través de l'app Flexitransport Catalunya, i inclourà un sistema d'abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, estarà preparada per ser integrada en altres serveis de mobilitat.
La presidenta de l'AMTU, Aurora Carbonell, està convençuda que "la conversió dels serveis de transport a demanda en transport flexible revolucionarà la manera de moure'ns per les ciutats, perquè canviarà completament la concepció que hem tingut fins ara del transport públic".