El 2020, l'Oficina Comarcal d'Habitatge tramita 31 sol·licituds del Baix Montseny per ajuts al lloguer

En total han rebut ajudes per un valor de 21.712 euros

El Consell Comarcal del Vallès Oriental va tramitar l'any 2020 31 sol·licituds d'ajut al lloguer
El Consell Comarcal del Vallès Oriental va tramitar l'any 2020 31 sol·licituds d'ajut al lloguer | Jordi Purtí
Redacció
19 de febrer del 2021
Actualitzat a la 13:33h
Les sol·licituds d'ajuts al lloguer de les diferents convocatòries de la Generalitat destinades a afrontar despeses de lloguer de l'habitatge habitual, s'han incrementat el 2020 en un 9% respecte l'any anterior.
 
Concretament s’han tramitat 2.028 sol·licituds (l'any 2019 se'n van tramitar 1.864) d'ajuts al lloguer, que inclouen ajuts als majors de 65 anys, ajuts d'especial urgència, ajuts de la línia de la Covid, ajuts en convocatòria MITMA (subvencions per al pagament del lloguer), i renovacions.
 
Un cop justificats tots els rebuts, l'import dels ajuts representa 2.041.508,13 euros, la qual cosa suposa un increment en 177.063,23 euros respecte al total d'ajuts de l'any passat.

Pel que fa al municipis del Baix Montseny s'han tramitat 31 sol·licituds que ha suposat un ajut global de 21.712 euros. Llinars del Vallès ( 6 sol·licituds subvencionades amb un total de 7.000 euros), Sant Antoni de Vilamajor (2 sol·licituds subvencionades amb un total de 2.400 euros), Sant Pere de Vilamajor (5 sol·licituds subvencionades amb un total de 1.920 euros), Santa Maria de Palautordera (17 sol·licituds subvencionades amb un total de 10.3920 euros)i Vallgorguina (1 sol·licitud tramitada)

El 2020 ha comportat un important increment de les consultes ateses a l'Oficina Comarcal d'Habitatge del Consell Comarcal. Concretament, s'han atès 10.102 consultes, en tasques d'assessorament i d'informació, la qual cosa representa un augment de 1.326 consultes respecte l'any 2019, que se'n van fer 8.776 (un 15,11 % més).  Del total de consultes, 6.856 han estat telefòniques i telemàtiques i 3.246 presencials.
 
Precisament, donada l'excepcionalitat de la situació creada per la Covid 19, el Consell Comarcal té un servei específic d'assessorament presencial i telefònic per ajudar a fer tràmits telemàtics.