La subestació de Sant Celoni és una de les alternatives que Red Eléctrica estudia al ramal aeri de la MAT

Les altres dues alternatives estan situades a Bescanó i Vilobí d'Onyar

Subestació elèctrica de Sant Celoni
Subestació elèctrica de Sant Celoni | Endesa
Redacció
21 de gener del 2021
Actualitzat a les 16:01h
Red Eléctrica (REE) estudiarà alternatives al ramal aeri de la MAT a Riudarenes (Selva), però deixa clar que cal fer una línia al territori. Ahir dimecres, la taula de treball formada per alcaldes, Generalitat, Endesa i Red Eléctrica es va reunir per segona vegada. Durant la trobada, es va justificar la necessitat de reforçar el subministrament elèctric a la zona, però també en va sortir el compromís d'escoltar el territori.

Des de la Generalitat reconeixen que la construcció de la infraestructura suposa "un impacte", però expliquen que és "necessària" perquè la situació de Girona és "crítica" en relació al nombre de línies existents. A més, el Govern lamenta que des de l'aplicació del 155 "no tenen l'última paraula", com sí passava abans.

En concret, segonsva explicar el director general d'Energia, Manel Torrent, REE analitzarà tres possibles traçats. Dos d'ells sortirien des de la subestació dels 400 kV a Bescanó (Selva) i des d'aquí enllaçarien amb la de Riudarenes. Un d'ells passa més a tocar de l'aeroport de Girona, a Vilobí d'Onyar (Selva) i ressegueix el corredor de l'AP-7; l'altre, se'n desviaria més i passaria per l'interior. La tercera alternativa contempla que l'alimentació vingui des del nord, procedent de Sant Celoni.
 
Arxivat a