La Diputació de Girona escull Hostalric per fer una prova pilot per fer un comerç local més competitiu

En col·laboració amb els ajuntaments de Llagostera i Vidreres, s'estudiaran i implementaran millores logístiques i tecnològiques en un mercat cada cop més digitalitzat

Ajuntament d'Hostalric
Ajuntament d'Hostalric | Jordi Purtí
Redacció
05 de març del 2019
Actualitzat a les 18:18h
La Diputació de Girona, en col·laboració amb la UdG, inicia un pla pilot per repensar el model de comerç local de proximitat,amb l'ús de les noves tecnologies. En col·laboració amb els ajuntaments de Llagostera, Hostalric i Vidreres, s'estudiaran i implementaran millores logístiques i tecnològiques que facin el comerç més competitiu en un mercat cada cop més digitalitzat.

L'objectiu d'aquest treball conjunt és estudiar i millorar el model de comerç de proximitat tradicional, proposant millores logístiques i tecnològiques que li permetin ser competitiu en un mercat on l’ús de les noves tecnologies acabaran essent una barrera per als que no s'hi hagin adaptat i, alhora, posar en valor el comerç de proximitat gràcies als atributs de qualitat, confiança i arrelament, fomentant el creixement econòmic i la millora de la trama urbana, evitant el tancament de comerços i locals.
 
La revolució digital forma part de la vida diària de la ciutadania i el comerç no en pot ser aliè. La quarta revolució industrial està canviant la manera de consumir, vendre i oferir serveis i el comerç tradicional i de proximitat, especialment l'ubicat en municipis petits i mitjans. Es tracta d'un projecte on la innovació rau en un canvi en la manera de comprar i distribuir, millorant la velocitat amb la que la clientela pot rebre o recanviar el producte i donant un valor afegit que no poden aportar les plataformes de venda on-line ja establertes, gràcies a la grandària mitjana i petita dels municipis de la Província.

A partir dels resultat d'aquest pla pilot, l'àrea de promoció econòmica  de la Diputació de Girona farà la transferència de coneixement a la resta de municipis, petits i mitjans, per tal que puguin introduir millores en el seu teixit comercial.