Assessors, enquestes, missatges i excepció: així han cuinat els partits el 21-D

NacióDigital ha analitzat com els comitès de campanya han afrontat el 21-D

Cartells electorals del 21-D
Cartells electorals del 21-D | Adrià Costa
Redacció
20 de desembre del 2017
Actualitzat a la 13:05h
Com han afrontat el 21-D els set principals partits catalans? NacióDigital, els darrers dies, ha retratat com funcionen les cuines de campanya, el nucli que marca les estratègies de les formacions en aquests dies tan intensos.

Les war room acostumen a reflectir l'essència de la formació. La de Junts per Catalunya tenia molt de Puigdemont i poc del PDECat, la d'ERC afrontava la dificultat d'unir Barcelona amb Estremera i Brussel·les mentre que la de la CUP era la més orgànica i militant.

C's ha apostat per una cuina impermeable i molt fidel a Albert Rivera mentre que la del PP era una franquícia de Génova. Al PSC, per la seva banda, protagonisme màxim a Iceta amb l'objectiu de vendre autoconfiança i bon rotllo. Catalunya en Comú, per la seva banda, ha apostat per una cuina de petit format i molt descentralitzada.

A continuació, l'anàlisi de les set cuines de campanya publicades a NacióDigital.

- Entorn Puigdemont, essència convergent i poc PDECat: així funciona la war room de JxCat; per Oriol March.

- Així es cou la campanya d'ERC: entre la seu nacional, els coaligats, Brussel·les i Estremera; per Roger Tugas.

- La war room d'Arrimadas: granítics, desvergonyits i fidels a Rivera; per Pep Martí.

- ​Molt d'Iceta, autoconfiança i bon rotllo: l'estratègia del PSC per ressorgir el 21-D; per Jordi Bes.

- La war room dels «comuns»: petits xefs que cuinen des de la furgo, el Telegram o el sofà; per Sara González.

- La war room del PP: receptes tradicionals i tutelades per Génova; per Isaac Meler.

- La cuina de campanya de la CUP: orgànica, militant i anònima; per Aida Morales.