La publicació semestral ja és als quioscos de l’Alt Urgell, el Berguedà i la Cerdanya. El nou número de la publicació Cadí-Pedraforca recorda el brogit humà de venedors i compradors a les parades o al firal. Hi trobareu tractants de bestiar, gallinaires, negociants, hortolans i pagesos de les tres comarques. El dossier central dedicat a les fires i els mercats ocupa 41 planes on s’acumulen vivències, records i experiència. La revista Cadí-Pedraforca també dedica una entrevista a l’hoteler de Puigcerdà Lluís Dolcet.
La 5a edició d'aquesta prova multiesportiva popular vinculada a l'entorn natural de la Seu d'Urgell i comarca se celebrarà aquest cap de setmana (dissabte i diumenge, 19 i 20 de maig).
Aquest divendres 19 de maig, a les 18:00 hores a Tremp i a les 20:00 a Sort, es presenta el llibre i CD recopilatori sobre les Cobles del Peirot impulsat per l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA). Faran la presentació els autors de l'obra, Maria Feliu, Albert Villaró i Artur Blasco.
La prima de risc espanyola supera els 500 punts. Grècia va ser intervinguda quan va superar aquest llindar; Portugal, els 517 punts, i Irlanda, els 544.
El proper dissabte, dia 19 de maig, a les 18.30 h, tindrà lloc la xerrada titulada “Josep Zulueta a l’Alt Urgel: entre la història i el mite”, a càrrec de l’historiador Carles Gascón Chopo. La xerrada, que tindrà lloc al Museu de l’Antiga Farinera de Montferrer, ha estat organitzada pel Consell Comarcal de l’Alt Urgell, el Consorci Ruta dels Oficis d’Ahir i l’Ajuntament de Montferrer i Castellbò, en el context de les activitats dutes a terme en la jornada de portes obertes del Dia Internacional dels Museus.
El dia 20 de maig se celebra arreu del món el Dia Mundial del Nordic Walking, promogut per la INWA -International Nordic Walking Federation-. Diverses activitats es duran a terme el cap de setmana del 19 i 20 de maig, en les 21 organitzacions amb representació de la INWA arreu del món. A Catalunya, dues de les activitats principals tindran lloc a Pirineu: dissabte 19 de maig, Nordic Walking Pirineus, amb el suport dels ajuntaments de Puigcerdà i de Llívia, i del Consell Esportiu de la Cerdanya, organitza la Caminada de Marxa Nòrdica Puigcerdà-Llívia-Puigcerdà, que finalitzarà amb un berenar popular; i diumenge 20 de maig, a La Seu d’Urgell, tindrà lloc la Cursa de Marxa Nòrdica Escanyabocs, organitzada pel CEFUC i promoguda per l’Ajuntament de La Seu d’Urgell.
Retallada dels complements salarials de la funció pública, reducció d'empreses públiques, reprogramació d'inversions, venda de patrimoni públic i corresponsabilitat dels serveis públics, instruments de Mas per reduir 1.500 milions d'euros que "ve imposat i per culpa de tercers". El Govern recorda que amb el pagament de la D.A. 3ra que Espanya no ha pagat la reducció seria de la meitat.
Aquest dimecres, 16 de maig, tindrà lloc la tercera xerrada del cicle de conferències Parlem d'història a les vuit del vespre a l'Espai Ermengol-Museu de la Ciutat de la Seu d'Urgell. En aquesta ocasió, l'historiador i arxiver urgellenc Lluís Obiols ens parlarà sobre el fenomen del bandolerisme al segle XVI al nostre entorn, centrant el tema en els dos setges que va patir el castell d'Arsèguel -que els contemporanis havien arribat a anomenar "lo niu dels bandolers de Catalunya"- els anys 1588 i 1592.
Castell de Falset 2006, Castillo Perelada 5 Fincas Reserva 2007, Cava Joan Sardà Brut Nature Reserva i Cava Castillo Perelada Brut Reserva han estat guardonats amb la Gran Medalla d'Or.
Un grup d’empresaris del Pallars, liderats per l’agència de viatges receptiva Pirineu Emoció, de la Pobla de Segur, llancen al mercat un programa turístic denominat “Escenaris del Gran Nord (paisatges de pel·lícula)”, gràcies al qual es poden descobrir els paisatges, els pobles i les localitzacions naturals on es van rodar els exteriors d’aquesta producció de Veranda per a TV3, sota la direcció de Carles Gené.
Cada any des de 1977 se celebra arreu del món el Dia Internacional dels Museus amb l’objectiu de conscienciar sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat. L’any 2012, el Dia Internacional dels Museus se celebra el cap de setmana del 18, 19 i 20 de maig. Per segon any consecutiu, la comarca de l’Alt Urgell s’afegeix a aquesta celebració a través d’una jornada de portes obertes que permetran conèixer alguns dels museus de la comarca a través d’una sèrie de visites guiades i altres activitats que hi tindran lloc.
Aquest 17 de maig se celebra a l'IES Joan Brudieu de la Seu d'Urgell una activitat titulada "Jornada de petits i Joves emprenedors". L'objectiu és fer una mostra de diferents productes i serveis i de tot un seguit de xerrades d'emprenedoria. La idea parteix del propòsit d'animar als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius per tal que apliquin els coneixements rebuts durant els estudis i l'experiència professional al desenvolupament o millora de serveis i productes amb possibilitats de comercialització.
Nou pas endavant dels palistes de l'equip espanyol en el Campionat d'Europa d'Eslàlom que se celebra al Parc del Segre de la Seu. En K1 femení, la piragüista del Cadí CK Marta Martínez ha acabat 9a i ha passat a les semifinals de l'Europeu. També han aconseguit el seu lloc en la semifinal les basques Maialen Chourraut i Irati Goikoetxea, que han finalitzat 5a i 12a, respectivament. D'altra banda, la patrulla femenina d'Espanya s'ha classificat per a la final, després del 2n lloc en les semifinals disputades aquesta tarda.
Fonts del Ministeri de Defensa han confirmat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) que l'Acadèmia General Bàsica de Suboficials (AGBS) de Talarn (Pallars Jussà) continuarà oberta. Després de la incertesa per l'anunci del tancament, Defensa ha aclarit que només s'hi reduirà l'activitat.
Miquel Colom, president de l’Associació FeMAP, Albert Batalla, Alcalde de la Seu d’Urgell en representació dels 14 municipis participants del festival, i María Aitzpea Goenaga, directora de l’Institut de Cultura Basc Etxepare, han presidit aquest divendres a Bilbao la Roda de Premsa de presentació de l’edició 2012 del Festival de Música Antiga dels Pirineus, que enguany compta amb la participació d’Euskadi com a país convidat, gràcies a un conveni signat entre el FeMAP i l’Institut Etxepare.
Per primera vegada, enguany la Universitat d’Andorra (UdA) organitzarà una sessió informativa adreçada als pares i alumnes de batxillerat en motiu del període de preinscripcions per al proper curs 2012-2013. L’acte, d’accés lliure, tindrà lloc el proper 17 de maig, a les 20.00 hores, a la sala d’actes (6a planta) de la Universitat d’Andorra. L’objectiu d’aquesta sessió informativa, que complementa la Diada universitària d’aquest dijous, és sobretot que els pares dels alumnes coneguin les instal·lacions de la Universitat d’Andorra i la seva oferta formativa, i que puguin aclarir tota mena de dubtes sobre les sortides professionals i acadèmiques dels estudis que s’hi imparteixen.
La Fundació CatalunyaCaixa i la Universitat Autònoma de Barcelona signen aquest divendres 11 de maig un conveni per instaurar un Campus de Ciències Ambientals i de la Terra a l’Espai Natura Muntanya d’Alinyà que estarà en funcionament el curs 2012-13.
Representants de diverses institucions, entitats i sectors de l’Alt Pirineu i Aran han acordat avui a la Seu d’Urgell donar un nou impuls al projecte Pireníssim com a marca de promoció dels productes agroalimentaris i, per extensió, dels actius turístics del territori. La jornada de treball, convocada per l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), s’ha desenvolupat al llarg de tot el dia al Centre Tecnològic amb la participació de quaranta persones.
Segons el PSC-Progrés, "els veïns de les Valls d’Aguilar han mostrat la seva preocupació per la darrera decisió de la nova alcaldessa sobre la possibilitat de renunciar a la subvenció per començar la primera fase de les obres de remodelació de l’edifici de Cal Pere. Aquest edifici, d’uns 800 metres quadrats, seria destinat com a Centre Cívic i de serveis".
Neix a la Seu d'Urgell l'Associació Esportiva Nordic Walking-Nordic Esport, una nova proposta al voltant de la marxa nòrdica impulsada des de la iniciativa privada, en col·laboració amb el Servei d'Esports de l'Ajuntament urgellenc.
Aquest cap de setmana uns 220 bikers han disputat la tercera prova de Copa Catalana Internacional a la població de Sant Llorenç de Morunys (Vall de Lord). La organització havia preparat un circuït d'uns 7km amb forts desnivells i amb zones tècniques, només aptes pels més fidels a la bicicleta de muntanya. Destacar les novetats d'enguany amb un parell de baixadors tècnics per tal d'aconseguir un circuït exigent i tècnic.
Aquest dimecres, 9 de maig, tindrà lloc a les vuit del vespre la segona xerrada del cicle Parlem d'Història que ha organitzat l'Espai Ermengol-Museu de la Ciutat amb la col·laboració de l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell (IECAU). Aquesta xerrada, que anirà a càrrec del professor de geografia i història, Jordi Nistal, versarà sobre 'L'activitat agrària a l'Alt Urgell al segle XIX'.
Aquest diumenge va finalitzar la Copa Pirineus 2012 a La Seu d'Urgell. Aquesta competició consta de tres proves que durant els mesos d'abril i maig s'han celebrat a Foix, Pau i, finalment, a la Seu d'Urgell.
La tercera competició de la Copa Pirineus se celebra al Parc Olímpic del Segre de la Seu d’Urgell els dies 5 i 6 de maig i serà el colofó de les que ja s’han disputat el dia 28 d’abril a Foix, i els dies 30 d’abril i 1 de maig a l’Estade d’Eaux Vives de Pau, a França. Els guanyadors de la Copa sortiran de la suma de les posicions en les tres proves.