| Actualitzat el 11/01/2012 a les 10:14h

Francisco Javier Galindo presenta el llibre 'La Seu, 1936'

L'urgellenc Francisco Javier Galindo Llangort presenta aquest dimecres a les 8 del vespre a la Sala de la Immaculada, al Centre Cultural Les Monges, el llibre La Seu, 1936. L'obra recorda el convuls inici de la Guerra Civil a la ciutat. El llibre, editat per Edicions Salòria, es completa amb un recordatori de tots els urgellencs i urgellenques que van néixer l'any 1936, tant abans com després de l'alçament militar que va marcar l'inici de la Guerra Civil.


La introducció de l'acte anirà a càrrec de l'historiador Lluís Obiols, juntament amb l'autor. La Seu, 1936 és un repàs històric i personal als moments convulsos que va patir la ciutat just a l'inici de la Guerra Civil, precisament l'any que va néixer l'autor del llibre.

A la introducció, Galindo subratlla que l'obra és "un recordatori d'un enfrontament sagnant", però matisa que s'ha fet "sense cap propòsit de ressuscitar el que ja creiem enterrat". L'autor considera adient recordar aquells fets quan se n'acaba de complir el 75è aniversari.

COMENTARIS

+0
-0
La Seu
Lafontaine, 05/01/2012 a les 22:48
Soc Frances. He escribit una novella " La Princesse de San Julia " publiat en frances en libre lectronic en el sito bouquineo.
es una ficcio que relat exactemente ce que escribe el senor Galindo, la historia de dos ninos que escapan de La Seu en l'hivern 1936 per ir en Andorra.
Perdonne mi catala . Soc un historiador frances. Comprenc el catala pero le escribo mal.
+8
-0
Un assumpte delicat
Anònim, 09/01/2012 a les 09:56
El Sr, Xavier Galindo, ha fet bé d'escriure aquest llibre. Tothom a de poder dir la seva. Ha intentat objectivar, crec que no ho ha aconseguit gens, però tothom a de poder dir la seva. En el seu cas es comprensible no haver aconseguit el mínim d'objectivitat, per un assumpte tant delicat.
+1
-0
La seu
Anònim, 06/03/2012 a les 01:57
El sr. Galindo ha sido muy cuidadoso y discreto en sus apreciaciones. No se si consultó la Causa General en el archivo o en internet. En los apendices relativos a la Seu sale muy mal parada gente del pueblo, y no digamos el Sr. Canturri que cuando trajo a los del frente popular a la Seu les dijo "aquí tenéis un pueblo virgen aún".
Mi abuelo fue asesinado un día antes que el padre del sr. Galindo por los del frente popular.. No diré quien es porque todo el mundo lo conoce.

Fue un inmenso error, y esos asesinados aún esperan que alguien les pida perdon porque el que una dictadura los ensalzara, para ellos que eran demócratas no creo que fuera lo que les hubiera gustado.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

L'actualitat del Pirineu, al minut
Serveis
Cultura
Enquesta
Esteu d'acord en fer pagar per anar a buscar bolets?
      Vots emesos: 294
Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: