Lluís Vilaró/ACN | Actualitzat el 23/02/2012 a les 11:15h

Els ajuntaments volen envoltar el Circuit d'hotels i zones comercials i lúdiques

Montmeló, Granollers, Parets i el Consell Comarcal formen un ens per definir l'entorn de l'equipament

El Circuit de Montmeló podria obrir les portes menys dies el proper 2013. Foto: ACN

Montmeló, Granollers i Parets començaran a definir les possibilitats econòmiques a l'entorn del Circuit de Catalunya en breu. L'Associació de Municipis Parc Territorial del Circuit, formada pels tres municipis i el Consell Comarcal del Vallès Oriental, es presentarà oficialment el 2 de març, al mateix Circuit. L'objectiu de l'associació és fer un nou plantejament urbanístic per permetre la creació de zones lúdiques, hoteleres, comercials i esportives al voltant del Circuit. En una entrevista a l' ACN , l'alcalde de Montmeló, Antoni Guil (PSC), reconeix que la creació d'aquesta entitat "potser arriba tard", però assegura que "hem de ser els primers en defensar el Circuit".

L'Associació de Municipis Parc Territorial del Circuit tindrà una primera reunió amb el Departament de Territori i Sostenibilitat el pròxim 9 de març. En aquesta trobada, està previst planificar un calendari de treball per enllestir el pla director. Guil, que assumirà la presidència de l'Associació, explica que l'objectiu és "trobar sinèrgies i crear sintonies" entre el Circuit i el seu entorn. Per aquest motiu, es treballarà amb els sectors econòmics de la comarca per "detectar les potencialitats de l'entorn del Circuit". En aquest sentit, Guil avisa que l'objectiu és crear un "pool d'activitat econòmica" i elaborar un plantejament urbanístic que permeti la construcció d'hotels i zones lúdiques, esportives o comercials. De la mateixa manera, també es contempla la possibilitat d'atraure industria i serveis relacionats amb el món del motor.

Posar en dubte el Circuit, una mala idea
L’alcalde de Montmeló també apunta que "no va ser una bona idea posar en dubte el Circuit", en referència a les declaracions del conseller d'Economia Andreu Mas-Colell en què insinuava que és insostenible, pel seu alt preu, mantenir les curses de Fórmula 1 i de motos; de fet, s’ha parlat d’alternar el Gran Premi de F1 amb València. En aquest sentit, el batlle reitera que la instal·lació té una activitat els "365 dies de l'any" i que l'impacte econòmic que genera no és només a nivell comarcal, "sinó que és a nivell de país". Per aquesta raó, assegura que "hem de cercar nous inversors i noves formules" per reactivar la presència de públic als grans premis.

Una associació que potser arribar tard
L'Associació de Municipis Parc Territorial del Circuit, per tant, es crea 20 anys després de la inauguració del Circuit. Guil admet que "potser arriba tard", però també recorda que la voluntat d'aglutinar esforços entre els municipis de la zona "no és nova". En aquesta línia, explica que ara "hem de ser els primers en defensar el Circuit i projectar-lo cap enfora". També indica que és en època de crisi econòmica quan "la imaginació ens ha de dotar d'elements per preveure el futur".

L'alcalde de Montmeló, el socialista Antoni Guil, al seu despatx. Foto: Lluís Vilaró

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: «La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

«La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

Entrevista a la poeta Anna Aguilar-Amat, que presideix el col·lectiu QUARKpoesia des de l'any 2003

Predicció Granollers
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
dissabte
18°C  29°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 83
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: