Redacció | Actualitzat el 15/02/2012 a les 00:45h

Tancada contra les retallades al CEIP Ponent de Granollers

Els mestres organitzen una assemblea fins a altes hores per defensar l'educació pública

Xerrada a càrrec de Xavier Morràs en la jornada de defensa de l'escola pública. Foto: Eli Pericas

Pares, professors i alumnes han celebrat aquest dimarts una jornada de mobilitzacions contra les retallades que en alguns casos acabarà amb tancades de nit en alguns centres educatius. La iniciativa, recolzada pels principals sindicats de l'àmbit educatiu, s'ha estès sobretot a l'àmbit metropolità de Barcelona, on s'han concentrat la major part de les tancades. L'acció ha començat un cop finalitzades les classes, quan en diverses escoles (una seixantena, segons CCOO) s'han fet assemblees, xerrades sobre l'educació i activitats familiars perquè participessin tots els membres de la comunitat educativa. La protesta s'inicia un dia abans de que el Parlament aprovi els pressupostos del 2012.

Al Vallès Oriental, els professors de l'escola Ponent de Granollers han organitzat una "jornada en defensa de l'escola pública", que ha començat a dos quarts de set de la tarda amb la xerrada Com afecten les retallades a l'educació, a càrrec de Xavier Morràs, precursor del moviment Escuelas en lucha. Al finalitzar, s'ha organitzat un col·loqui amb aportacions de mestres de la comarca sobre la realitat que estan vivint en els centres educatius. Els professors de l’escola Ponent també han organitzat un sopar de carmanyola, una assemblea oberta als docents de tots els centres educatius i un passi de pel·lícules i documentals que s’ha allargat fins ben entrada la nit.

Continuar les mobilitzacions
CCOO ha qualificat d'èxit les tancades als centres educatius ja que, segons han indicat, centenars de professionals de l'educació, amb pares i mares i membres de la comunitat educativa estan tancats en més de seixanta centres educatius públics. El sindicat dóna suport a aquestes iniciatives i anima a la comunitat educativa d'escoles i instituts a continuar la mobilització en contra de les retallades "tan brutals", segons puntualitza, que està patint l'educació pública del país i l'"agressió" als drets laborals i socials tant del Govern de la Generalitat com del govern espanyol.

Per la seva banda, la portaveu nacional de la Ustec, Rosa Cañadell, no ha descartat que les tancades als instituts siguin el primer pas cap a "una vaga general de l'Ensenyament". El seguiment de la convocatòria, ha explicat la sindicalista, "no és massiu, però creiem que és important". "És una manera d'anar agafant forces per poder enfrontar-nos a aquest atac tan important que està patint l'ensenyament", ha considerat Cañadell, que ha assegurat que tornaran a convocar noves tancades.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: «La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

«La poesia és una manipulació oportunista de la realitat»

Entrevista a la poeta Anna Aguilar-Amat, que presideix el col·lectiu QUARKpoesia des de l'any 2003

Predicció Granollers
dijous
16°C  29°C
divendres
16°C  30°C
dissabte
18°C  29°C
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Els 10 km de Granollers creixen

Els 10 km de Granollers creixen

VÍDEO: Abdeslam El Ouahabi guanya la cursa popular organitzada per vuitè any pels Xics i el Club Triatló

Edicions locals
Vés a: Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Perles, santuaris i castells perduts al mig del Vallès

Resseguint la vella carretera de Caldes, enmig dels boscos de Canovelles, s'amaguen el gran santuari vallesà de l'edat moderna i un petit castell medieval

Vés a: «No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

«No tinc Twitter ni Facebook perquè no tindria temps per gestionar-ho»

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, explica la relació que manté amb Internet i les noves tecnologies

Enquesta
Consideres que el jutge ha d'inhabilitar l'alcalde de Parets Sergi Mingote i el seu antecessor?
      Vots emesos: 83
Guia comercial
Si vols aparèixer a la Guia comercial envia un mail a vallesoriental@vallesoriental.com
Les piulades del Vallès Oriental
Els vídeos de NacióGranollers
Vés a: Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

Molts moros i cristians a la Passada de la Fira de l'Ascensió de Granollers

VÍDEO: Centenars de persones van apropar-se al centre de la ciutat per gaudir d'aquesta tradició

Vés a: Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Amanida de vedella freda amb salsa de tonyina

Cada dissabte, els ingredients i tots els detalls de l'elaboració d'un nou i suculent plat

L'estat de les Rodalies de la comarca


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: